| کد خبر: 210015 |

سرقت حدود ۲۳ هزار انواع علائم ایمنی در جاده‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از سرقت ۲۲ هزار و ۹۲۹ انواع تابلو و علامت هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی این استان به ارزش بیش‌از ۱۳ میلیارد ریال در سال ۹۸ خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از سرقت ۲۲ هزار و ۹۲۹ انواع تابلو و علامت هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی این استان به ارزش بیش‌از ۱۳ میلیارد ریال در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ایوب کرد روز پنجشنبه اظهار داشت: نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی یکی از وظایف این اداره‌کل است که هر روزه تعداد قابل توجهی از این علائم همچون پایه مسیر نما، تابلوهای اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی، بشکه ترافیکی، چراغ‌های چشمک زن و صفحه گاردریل به سرقت می‌رود.

وی بیشترین علائم سرقت شده در سال گذشته را صفحه مسیر نما با هفت هزار و هفت مورد، پایه مسیر نما با سه هزار و ۵۰۲ مورد، صفحه بال کبوتری با ۲ هزار و ۹۰۹، پایه تابلوی بال کبوتری با یک هزار و ۹۱۹ مورد و صفحه جان پناه پل با هزار و ۶۲۴ مورد عنوان کرد و افزود: با توجه به ثبت متوسط سالانه بیش‌از ۴۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان، سرقت این علائم به طور قطع در افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای استان تاثیر گذار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: علائم جاده‌ای سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک فروخته می‌شود در حالیکه این اداره‌کل باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را از محل اعتباراتی که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود متحمل می‌شود.

وی نشان کرد: از مردم عزیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده سرقت و یا خرید و فروش علائم جاده‌ای، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن‌های ۱۴۱ و یا ۳۱۴۱ (مختص استان سیستان و بلوچستان) جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.