| کد خبر: 210011 |

تندبادی با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت مهاباد را درنوردید

تندبادی با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت (۱۶ متر در ثانیه) که با بارش شدید باران نیز همراه بود، شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی را درنوردید.

تین نیوز

 تندبادی با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت (۱۶ متر در ثانیه) که با بارش شدید باران نیز همراه بود، شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی را درنوردید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رییس اداره هواشناسی مهاباد روز پنج‌شنبه در این خصوص گفت: با ورود سامانه بارشی به منطقه بارش باران همراه با وزش تندباد در این شهرستان از دیروز آغاز شد و بامداد امروز (ساعت پنج بامداد) سرعت وزش تندباد به بیشترین حد خود به میزان ۵۸ کیلومتر در ساعت رسید.

اردلان محمدپور افزود: وزش تندباد در این شهرستان باعث بروز مشکلاتی برای تردد افراد و در برخی مناطق موجب شکسته شدن شاخ و برگ درختان و آسیب زدن به باغ‌ها شده است

وی در خصوص بارش‌های حاصل از ورود این سامانه نیز بیان کرد: در شبانه روز گذشته چهار میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده در این منطقه به فعالیت خود ادامه دهد.

وی گفت: حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در شبانه روز گذشته بین ۱۱ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و دمای شبانه مهاباد در مقایسه با روز قبل سه درجه و دمای روزانه نیز یک درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شده و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقاء یافته است و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.
شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هشت ایستگاه باران‌سنجی و یک اقلیم شناسی (کلیماتولوژی) است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.