◄ جلوگیری از تردد یا اصلاح سپر بنزهای خاور؛ کدام اقدام صحیحتر است؟
چند سال قبل قصد داشتند از تردد کامیونها با سپر بلند جلوگیری کنند که این طرح از همان اول محکوم به شکست بود چون نمیتوان یک شبه تعداد زیادی ناوگان باری را از رده خارج کرد به همین دلیل موضوع مسکوت ماند و خسارات ناشی از این نوع تصادفات ادامه پیدا کرد
ویدئوی پیوست مربوط به تست تصادف خودروها با تریلرها است و تاثیر قابل ملاحظهای که تقویت گارد عقب در جلوگیری از صدمه شدید به خودرو دارد را نشان میدهد.
به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان کارشناس حمل و نقل به دنبال انتشار این فیلم در باشگاه متخصصان تین نیوز، در این مورد گفت: برخورد خودروهای سنگین از جلو با سواری نیز ایمن نیست. سپر بنزهای خاور آنقدر بلند هستند که در هنگام تصادف رو در رو، خودروی سواری به زیر خاور کشیده میشود که با اصلاح کوچکی در سپر خاور و نصب حفاظ میتوان مانع این امر شد.
وی افزود: چند سال قبل قصد داشتند از تردد کامیونها با سپر بلند جلوگیری کنند که این طرح از همان اول محکوم به شکست بود چون نمیتوان یک شبه تعداد زیادی ناوگان باری را از رده خارج کرد به همین دلیل موضوع مسکوت ماند و خسارات ناشی از این نوع تصادفات ادامه پیدا کرد البته همان موقع هم میشد به اصلاح سپر خاور و بقیه کامیونهای مشابه، از شدت تلفات کم کرد.
این کارشناس حمل و نقل با تاکید بر اینکه اصلاح این مشکل باید در خط تولید انجام شود، افزود: اصلاح خط تولید از روانه شدن خاور بیشتر به جادهها جلوگیری میکند (اقدام پیشگیرانه) و اصلاح سپر، خاورهای در حال کار را ایمن خواهد کرد (اقدام اصلاحی).
قصابیان با تاکید بر اینکه، در مورد سپر عقب، بهجای تولید کنندگان کامیون با سازندگان تریلر طرف هستیم، عنوان کرد: برای اصلاح سپر عقب باید سراغ تریلر سازها رفت که تعدادشان کم نیست و در کشور پراکنده هستند و برخی الزامات فنی را برای آنها تعریف و بر آنها نظارت کرد.
او افزود: یادآوری میکنم مشکل بالا بودن سپر در طراحیهای جدید وجود ندارد و کامیونهایی که جدیداً در دنیا تولید میشوند همگی سپر ایمن دارند لذا با کامیونهای جدید و وارداتی مشکل نداریم و اصلاح سپر چه در خط تولید و چه در کامیونهای در حال کار مربوط به کامیونهای طرح قدیم است.
به گزارش تین نیوز، قصابیان عنوان کرد: برنامه اصلاح نیز میتواند بهشکل زیر باشد:
۱)طراحی سپر جدید برای خاور و دیگر کامیونهای مشابه
۲) الزام تولید کنندگان کامیون به رعایت سپر جدید با نظارت وزارت صمت
۳) انتقال طرح جدید به تعدادی کارگاههای فنی و دادن مجوز به تعدادی از آنها برای اصلاح سپر کامیونهای موجود( وزارت صمت)
۴) الزام کامیونداران به تعویض سپر در مهلت معین با هماهنگی اتحادیه صنفی و با نظارت پلیس
۵) بازرسی فنی سپرهای تعویض شده قبل از ورود به سیر ( وزارت صمت)
۶) کنترل اثر بخشی سپرهای جدید و اصلاح مجدد طرح در صورت لزوم
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.