| کد خبر: 209993 |

پایانه‌های مسافری کرمانشاه فعال شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: همه پایانه‌های مسافری استان به فعالیت خود برگشته‌اند، اما تعداد مسافر در پایانه‌ها اندک است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: همه پایانه‌های مسافری استان به فعالیت خود برگشته‌اند، اما تعداد مسافر در پایانه‌ها اندک است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، روابط عمومی پایانه ها روز چهارشنبه به نقل از «فریبرز کرمی» اعلام کرد: با عادی شدن تردد بین شهرها وضعیت فعالیت پایانه‌های مسافربری کرمانشاه نیز به روند عادی خود برگشته و ۱۶ پایانه عمومی و سه پایانه خصوصی در حال ارایه خدمات به مسافران هستند.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان شامل ۱۹۶ دستگاه اتوبوس، ۹۰۸ دستگاه مینی‌بوس و ۸۶۶ دستگاه سواری نیز هم اکنون فعال است، البته به دلیل شیوع بیماری کرونا تردد به مقاصد پرخطر کمتر انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، برای جلوگیری از مراجعات غیرضروری و کاهش ازدحام، فروش بلیط نیز کاملا به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

کرمی درباره وضعیت استقبال مردم از سفرهای برون شهری نیز عنوان کرد: به دلیل وضعیت ناشی از بیماری کرونا، تقاضا برای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان پایین است، با این وجود تمام موازین بهداشتی و ضدعفونی در این ناوگان انجام می‌شود تا مشکلی برای سلامت مردم رخ ندهد.

وی از کاهش قابل توجه جابجایی مسافرین توسط ناگان حمل و نقل برون شهری در ایام نوروز هم خبر داد و تاکید کرد: نوروز امسال ۵۸ هزار و ۵۵۳ نفر توسط ناوگان حمل و نقل برون شهری استان جابجا شدند که نسبت به سال قبل کاهش ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تعداد سفرهای انجام شده در نوروز امسال را نیز هفت هزار و ۷۰۵  مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز کاهش ۵۷ درصد تعداد سفرها را شاهد بودیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

ناوگان حمل و نقل بین شهری استان کرمانشاه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه سواری و ۷۰۰ دستگاه مینی بوس دارد که زیرنظر ۷۵ شرکت خصوصی فعالیت می کنند.

همچنین سه شرکت در بخش ترانزیت و نیز ۸۵ شرکت در بخش بار در استان کرمانشاه فعال هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.