| کد خبر: 209970 |

متوفیان سوانح جاده‌ای همدان ۱۰ درصد افزایش یافت

رییس پلیس راه استان همدان گفت: شمار متوفیان سوانح جاده‌ای این استان در سال ۹۸ نسبت به سال ماقبل از آن ۱۰ درصد افزایش داشته‌است.

تین نیوز

رییس پلیس راه استان همدان گفت: شمار متوفیان سوانح جاده‌ای این استان در سال ۹۸ نسبت به سال ماقبل از آن ۱۰ درصد افزایش داشته‌است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: شمار متوفیان سوانح جاده‌ای این استان از ۳۴۴ نفر در سال ۹۷ با ۳۳ نفر افزایش به ۳۷۷ نفر در سال گذشته رسید.

وی اضافه کرد: با وجود افزایش تیم های گشتی، نصب دوربین‌های ثبت سرعت غیرمجاز و برخط (آنلاین) شدن سیستم ارسال پیامک تخلف برای رانندگان، اما همچنان شاهد رشد سوانح فوتی در سال گذشته بودیم.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: عملکرد پلیس در برخورد با تخلف ها نیز سال گذشته افزایش یافت و ۲۸ درصد بیشتر نسبت به سال ۹۷ برگه جریمه برای متخلفان صادر شد اما این رویکرد نیز در کاهش سوانح جاده ای تاثیر نداشت.

سرهنگ عزیزی اظهار داشت: اعتقاد دارم حتی اگر نیروهای گشتی و دوربین های موجود در سطح جاده ها تا ۱۰ برابر هم افزایش یابد نمی تواند در کاهش سوانح تاثیر چندانی داشته باشد چرا که بیشتر رانندگان بدون هوشیاری و آمادگی کامل و در حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی می‌کنند.

وی گفت: افزایش شمار فوتی های همدان در حالیست که در استان قزوین با وجود بالا بودن تعداد جمعیت نسبت به همدان، بیشتر بودن طول مسافت راه های آنها حدود هزار کیلومتر نسبت به این استان، بالا بودن زمان اوج ترافیک، سال گذشته ۲۹۰ تن در سوانح جاده ای برون شهری این استاتن جان باختند.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: در بروز سوانح جاده ای این استان تنها افراد بومی مقصر نیستند بلکه ۴۳ درصد جانباختگان سوانح برون شهری این استان در سال گذشته متعلق به افراد غیربومی است.

سرهنگ عزیزی بالا بودن آمار سوانح جاده ای در همدان را نشات گرفته از بی توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی دانست و بیان کرد: شمار تصادف موتورسیکلت و خودروهای سواری رو به افزایش بوده و تصادف منجر به فوت گروهی سرنشینان خودرو نیز سال گذشته رشد داشته است.

وی درباره  وضعیت ترافیکی جاده ها نیز اظهار داشت: میزان تردد روزانه خودروها در سطح جاده های برون شهری همدان به شرایط عادی رسیده است و این بیانگر به فراموشی سپردن توصیه های بهداشتی در زمینه شیوع ویروس کرونا است.

رییس پلیس راه استان همدان یادآوری کرد: دوم اردیبهشت سال گذشته ۴۷۶ هزار تردد از جاده های این استان صورت گرفت که امسال به ۴۷۰ هزار تردد رسیده و میزان ورودی خودروها به استان از ۵۳ هزار به ۵۲ هزار و خروجی از استان از ۵۴ هزار دستگاه خودرو در دوم اردیبهشت سال گذشته به ۵۰ هزار دستگاه رسید.

وی کاهش محدود تردد خودروها در سال جاری را امری طبیعی قلمداد کرده و این را نشان دهنده توجه به توصیه های بهداشتی ندانست چرا که همه ساله در اردیبهشت ماه شاهد نوسان در شمار ترددها هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.