| کد خبر: 209903 |

کاهش مرگ و میر و مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان در سال گذشته، 882 نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال 97، حدود چهار درصد کاهش داشته است.

تین نیوز

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان در سال گذشته، 882 نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال 97، حدود چهار درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی صفائی فرد در این خصوص افزود: از مجموع تلفات حوادث رانندگی طی سال 98 در استان، 705 نفر مرد و 177 نفر زن بودند.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی طی سال گذشته به ترتیب با 593 فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، 197 نفر در مسیرهای درون شهری، 27 نفر در جاده‌های خارج از استان یا سایر راه‌ها گزارش شده است؛ همچنین طی این مدت 25 نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و 39 نفر نیز با فاصله بیش از 30 روز از زمان تصادف فوت کرده است.

وی با اعلام این‌که در اسفند ماه سال 98 تعداد 69 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 40 نفر بود حدود 167 درصد افزایش یافته است.

صفائی‌فرد همچنین گفت: طی سال 1398 تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی17 هزارو 126 نفر بوده است که از این تعداد 4 هزارو 800 نفر زن و 12 هزار و 326 نفر مرد بودند؛ این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال 97 حدود شش درصد کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین در اسفند سال گذشته 816 نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 96 حدود 25 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی آذربایجان شرقی، تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی طی سال 97 در استان 918 نفر بود که از این تعداد 173 نفر زن و 745 نفر مرد بوده و مصدومین این حوادث نیز بیش از 18 هزار و 185 نفر گزارش شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.