| کد خبر: 209897 |

انتخاب مشاور مطالعاتی تدوین حریم جدید متروی پایتخت

مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به انتخاب پیمانکار مطالعاتی تدوین حریم جدید برای متروی تهران، گفت: در تلاشیم یک حریم فنی و منعطف برای متروی پایتخت تدوین کرده و نتیجه آن را در سایت شهرداری تهران بارگذاری کنیم تا استعلام ها با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به انتخاب پیمانکار مطالعاتی تدوین حریم جدید برای متروی تهران، گفت: در تلاشیم یک حریم فنی و منعطف برای متروی پایتخت تدوین کرده و نتیجه آن را در سایت شهرداری تهران بارگذاری کنیم تا استعلام ها با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی امام با اعلام خبر بازنگری دستورالعمل حریم مترو در شهر تهران عنوان کرد: مترو یک سازه مهم زیرزمینی است که ساخت آن تبعاتی را برای محیط پیرامونی آن ایجاد می‌کند.

وی گفت: همچنین محیط پیرامونی مترو نیز اثرات متقابلی بر این سازه زیرزمینی دارد.

امام تاکید کرد: این اثر پذیری نه تنها شرایط حال حاضر را شامل می شود بلکه اجزای مختلف مترو شامل ایستگاه ها، ورودی ها، تونل، سامانه های تهویه، پله های فرار اضطراری و مواردی از این قبیل از تمام اجزاء شهر در آینده متاثر هستند و بر آنها نیز اثر می گذارند.

مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به اینکه باید یک سازماندهی و نظام مشخص برای هر نوع ساخت و ساز در پیرامون مترو وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: هرچند که این موضوع به عنوان یکی از الزامات ساخت مترو از گذشته وجود داشته، اما دستورالعمل فعلی کفایت لازم را نداشت و در برخی از موارد که امکان سختگیری یا برخورد آسانتر وجود داشت دستورالعمل موجود دست ما را بسته بود.

وی در ادامه عنوان کرد: این موضوع اجازه نمی‌داد که در ساخت سازه های پیرامون مترو با شهروندان تعاملی مناسب تر داشته باشیم؛ همچنین هزینه های زیادی به شرکت مترو وارد می شد و  به دلیل این که حدود ۲۵ سال از تدوین دستورالعمل موجود گذشته بود، پاسخگوی شرایط فعلی نبود.

امام با اشاره به بازنگری مطالعات حریم و سازه های جانبی مترو در پایتخت خاطرنشان کرد: با انتخاب مشاور مطالعاتی، این موضوع با بررسی شرایط ژئوتکنیک شهر تهران در نقاط مختلف و نیز ویژگی های هر خط مترو به صورت جداگانه برای هر بخش انجام  و یک حریم فنی و منعطف تدوین می‌شود.

مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به اینکه در حال حاضر برای هر نوع ساخت و ساز در هر نقطه از شهر تهران به صورت روزانه از شرکت مترو استعلام های زیادی صورت می‌گیرد، تاکید کرد:  بدون شک این امر حجم گسترده‌ای از استعلام‌ها را برای مردم ایجاد کرده و چالش ها و محدودیت های خاصی نیز در این خصوص برای  شرکت مترو به وجود آمده است. لذا تمام تلاش ما تسریع روند انجام این طرح مطالعاتی و تدوین حریم جدید متروی شهر تهران است.

امام عنوان کرد: نتیجه این مطالعه بر روی سامانه شهرداری تهران بارگذاری شده و شهروندان برای ساخت و ساز در هر  نقطه از شهر تهران نیازی به مراجعه به شرکت مترو و استعلام ندارد. این سامانه به ما کمک می کند که در صورت وجود هر نوع مشکل فنی در آینده راه حلی برای آن اندیشیده شده و سرعت رفع نقایص احتمالی نیز افزایش یابد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، امام در پایان عنوان کرد: مناقصه این طرح مطالعاتی در حال حاضر در مرحله نهایی است و با انتخاب پیمانکار به زودی آغاز می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.