| کد خبر: 209848 |

تصمیمات احساسی دولت برای مستاجران هیچ وقت عملیاتی نشده است

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: نوسانات قیمتی باعث شده که دولت برنامه‌های مختلف و احساسی را برای مستاجران مطرح کند.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: نوسانات قیمتی باعث شده که دولت برنامه‌های مختلف و احساسی را برای مستاجران مطرح کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرشید پور حاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان  به وضعیت مستاجران در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت:  باید درباره وضعیت بازار مسکن به ویژه حوزه اجاره بی پرده با مردم صحبت کنیم؛ چرا که در طول سال‌های گذشته با توجه به نوسانات قیمتی که در حوزه مسکن رخ داده، دولت هر بار ایده‌های مختلفی را در حوزه بازار اجاره مطرح کرده اما هیچ کدام از این تصمیمات به مرحله اجرایی نرسیده است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولان با شروع تابستان و فصل نقل و انتقالات پشنهادات احساسی و برنامه‌های غیر عملیاتی را مطرح می‌کنند که هیچ کدام از آن‌ها در طی ۲ تا ۳ سال گذشته به مرحله اجرایی نرسیده است، اظهار کرد: در طول این سال‌ها هیچ کدام از برنامه‌ها برای بهبود وضعیت مستاجران اثر بخش نبوده و هربار این بخش با مشکلات مختلفی در بازار روبه‌رو بوده است.

پور حاجت توضیح داد: در شرایط کرونایی کشور متقاضیان بازار اجاره با کمبود واحد مسکونی، نیامدن مالک پای قرارداد و افزایش قیمت اجاره روبه‌رو هستند که تاکنون دولت برای این حوزه برنامه‌ای در نظر نگرفته است.

دبیرکانون سراسری انبوه‌سازان بیان کرد: پرداخت تسهیلات به مستاجران هر ساله در تابستان برای کاهش مشکلات این قشر مطرح می‌شود، اما در طی سال‌های گذشته این طرح به مرحله اجرایی نرسیده و تنها در قالب طرح باقی مانده است.

پور حاجت افزود: دولت باید هرچه سریعتر برنامه‌های مختلفی را به ویژه در جهت کنترل قیمت اجاره بها در تابستان امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور در دستور کار خود قرار دهد؛ چرا که امسال برای مستاجران شرایط ویژه است و دولت در این زمینه باید همکاری‌های لازم را انجام دهد تا شاید بخش کوچکی از مشکلات این قشر برطرف شود.

به گفته دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان هشدار‌های رشد قیمتی در بازار اجاره تاکنون چندین بار بیان شده است.

او با بیان اینکه طلا و مسکن همچنان در ماه‌های آینده با افزایش قیمت روبه‌رو خواهند شد، اظهار کرد:  اگر طلا و مسکن را در یک شاخص در نظر بگیریم، واکنش‌های بخش مسکن در مقایسه با طلا در این شرایط کمتر بوده است اما اگر درست مدیریت نشود  این بخش  با مشکل مواجه خواهد شد.

پور حاجت در پایان بیان کرد: افزایش قیمت مسکن از سال گذشته در اقتصاد کشور رخ داده و با توجه به افزایش هزینه‌ها، دستمزد کارگران و همچنین افزایش قیمت در حوزه مصالح ساختمانی باعث شده است که در مقایسه با سال‌های گذشته قیمت مسکن با رشد چشمگیری روبه‌رو شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.