| کد خبر: 209740 |

پیشنهاد ارائه خدمات سفر منفرد و هوشمند در پی آغاز تردد بین استان‌ها

کمیته «گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» به دنبال آغاز ترددهای بین‌استانی از ابتدای اردیبهشت ماه، ارائه خدمات سفر منفرد و هوشمند بر مبنای رعایت کامل پروتکل الزامات بهداشتی و حفظ سلامت هموطنان را الگوی مناسبی برای پاسخگویی به شرایط موجود جامعه اعلام و از پیشنهاد این موضوع به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خبر داد.

تین نیوز

 کمیته «گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» به دنبال آغاز ترددهای بین‌استانی از ابتدای اردیبهشت ماه، ارائه خدمات سفر منفرد و هوشمند بر مبنای رعایت کامل پروتکل الزامات بهداشتی و حفظ سلامت هموطنان را الگوی مناسبی برای پاسخگویی به شرایط موجود جامعه اعلام و از پیشنهاد این موضوع به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سومین جلسه «کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» روز گذشته به ریاست «ولی تیموری» معاون گردشگری و «دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» با حضور تمامی نمایندگان دستگاه‌های عضو در محل معاونت گردشگری تشکیل شد. در این نشست اعضا ضمن تشریح گزارشی از اقدامات انجام شده؛ به بررسی آخرین وضعیت کسب‌‌وکارهای مرتبط با ماموریت کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی پرداخته و پیشنهاداتی را برای طرح در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا آماده و ارائه کردند.

بر این اساس معاون گردشگری با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز تردد بین استان‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه و ضرورت توجه هوشمندانه به ابعاد اقتصادی این بیماری به موازات رعایت کامل الزامات بهداشتی، افزود: تمهید مقدمات و شرایط لازم برای سفرهای ضروری و کاری مردم از قبیل تهیه بلیت و مراکز اقامتی مجاز در شرایط جدید پیش آمده؛ به طور حتم به روند مدیریت بیماری کرونا در کشور کمک خواهد کرد.

تیموری تاکید کرد: به هر حال فردی که برای گذران امور شخصی یا شغلی ناگزیر به سفر است؛ باید خدمات استاندارد و تحت نظارتی را دریافت نماید.

وی در عین حال یادآور شد: مغفول ماندن آثار و تبعات اقتصادی کرونا در شرایط خاص کشور، صدمات و لطمات به مراتب بیشتری از تبعات بهداشتی می‌تواند به دنبال داشته باشد.

دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از آخرین پیگیری‌های به عمل آمده در کمیته بررسی آثار اقتصادی بیماری کرونا برای حمایت از کسب و‌کارهای موضوع ماموریت کمیته، از نهایی شدن دستور‌العمل پرداخت تسهیلات بانکی و ابلاغ قریب‌الوقوع آن به دستگاه‌ها، ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ارائه خدمات گردشگری منفرد و هوشمندانه به فعالان گردشگری، فراهم شدن بازدیدهای مجازی از بیش از شش هزار جاذبه مهم گردشگری، عدم توقف فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و آموزشی گردشگری، درخواست وزارت گردشگری از مراجع ذیربط برای بازبینی و تجدید نظر در فهرست مراکز کسب‌و‌کار پر خطر و خارج شدن مراکز اقامتی دارای مجوز از این وزارت از فهرست مذکور و همچنین تشدید نظارت‌های تخصصی بر مراکز گردشگری همزمان با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا برای آغاز تردد بین استان‌ها خبر داد.

 همچنین فهرست ده‌گانه‌ای از پیشنهادات کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی در جلسه دیروز تهیه و برای تایید و ارسال به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان رییس کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گرفت.

 در نشست کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مسئولین مرتبط به عنوان نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان، وزارت راه و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و پلیس اماکن عمومی ناجا، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت‌های تخصصی تابعه وزارت گردشگری حضور یافتند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.