| کد خبر: 209591 |

کالیبراسیون سامانه مانیتورینگ FIS هواپیمای فلایت چک انجام شد

کالیبراسیون سامانه مانیتورینگ وارسی پروازی هواپیمای فلایت چک توسط مهندسان متخصص (FIS) مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی براساس آخرین استانداردها، با تکیه بر باور ملی و خوداتکایی علمی بدون نیاز به کشور سازنده با موفقیت انجام شد.

تین نیوز

کالیبراسیون سامانه مانیتورینگ وارسی پروازی هواپیمای فلایت چک توسط مهندسان متخصص (FIS) مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی براساس آخرین استانداردها، با تکیه بر باور ملی و خوداتکایی علمی بدون نیاز به کشور سازنده با موفقیت انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هواپیمای فلایت چک که خود وارسی پروازی سامانه‌های کمک ناوبری را با استفاده از FIS PANNEL برعهده دارد؛ هر ۶ ماه یک بار باید وارد مدار ارزیابی برای سنجش عملکرد تحت عنوان کالیبراسیون قرار گیرد.

دقت عمل کالیبراسیون ۵ برابر بهتر از سامانه ارزیابی شونده FIS Panel است و با ابزارهای تخصصی (سیگنال ژنراتور ناوبری، کابل های RF و ...) و توسط پرسنل متخصص صورت می گیرد.

گفتنی است؛ عملکرد صحیح سامانه‌های کمک ناوبری نقش اساسی در انجام پروازی ایمن در مسیرهای هوایی دارند که در زمان های مشخص توسط هواپیمای فلایت چک وارسی پروازی می شود.

یادآور می شود؛ طی سال گذشته حدود ۴۵۰ سورتی پرواز توسط هواپیمای فلایت چک انجام شد و حداقل یک بار به ۸۰ درصد فرودگاه‌های کشور سفر کرد و عملیات فلایت چک سیستم‌های کمک ناوبری طرح‌های پروازی و سیستم‌های کمک بصری را انجام داد.

این در حالی است که هواپیمای فلایت چک در ماه‌های آخر سال گذشته به علت تعمیرات اساسی ارابه‌های فرود در آشیانه بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.