| کد خبر: 209498 |

لغو طرح ترافیک چقدر به داد مردم رسید؟

ستاد ملی کرونا اجرای طرح‌های ترافیکی پایتخت را برای مهار شیوع کرونا، تا اطلاع ثانونی لغو کرد تا شاید با استفاده شهروندان از وسایل نقلیه شخصی خود، بار تردد از دوش اتوبوس و مترو برداشته شود که بتوانند طرح فاصله گذاری اجتماعی را در وسایل عمومی اجرایی کرد اما لغو طرح ترافیک برغم افزایش ترافیکی که به دنبال داشت، تنها 9درصد از بار مسافران بر ناوگان را کاهش داده است.

تین نیوز

ستاد ملی کرونا اجرای طرح‌های ترافیکی پایتخت را برای مهار شیوع کرونا، تا اطلاع ثانونی لغو کرد تا شاید با استفاده شهروندان از وسایل نقلیه شخصی خود، بار تردد از دوش اتوبوس و مترو برداشته شود که بتوانند طرح فاصله گذاری اجتماعی را در وسایل عمومی اجرایی کرد اما لغو طرح ترافیک برغم افزایش ترافیکی که به دنبال داشت، تنها 9درصد از بار مسافران بر ناوگان را کاهش داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، 23 فروردین ماه جاری، با اتمام تعطیلاتی که دولت برای مهار شیوع کرونا در تهران در نظر گرفته بود و الزام حضور دو سوم کارکنان و کارگران در محل کار؛ طرحهای ترافیکی برای نظم دهی بیشتر ترددها، اجرایی شد؛ اما اجرای این طرح ها به گفته مسئولین مدیریت شهری باعث کاهش تعداد مسافران اتوبوس و مترو نشد. به طوریکه افزایش تعداد مسافران مترو و اتوبوس در اولین روز اجرای طرح ترافیک و انتشار تصاویری در این مورد، سبب شد تا ستاد ملی کرونا ضمن احساس خطر از شیوع دوباره کرونا در تهران به واسطه ازدحام جمعیت در وسایل حمل و نقل عمومی،‌ اجرای این طرح ها را تا اطلاع ثانوی متوقف کند، توقفی که هرچند ترافیک در پایتخت را دوچندان کرد، اما آنگونه که انتظار می رفت نتوانست بار حمل و نقل عمومی را کاهش دهد.

ظرفیت اتوبوس مشخص است و سرریز می کند

محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این باره اظهار می کند: در شرایط موجود که استفاده کمتر از حمل و نقل عمومی به قطع زنجیره بیماری کمک می‌کند و لغو طرح ترافیک هم با همین هدف صورت گرفته؛ اما تعداد مسافران اتوبوس کم نشده و با لغو طرح ترافیک نه تنها تعداد مسافران اتوبوس کم نشده؛ بلکه در شرایط موجود که از هر ۳ کارمند دولتی در تهران، ۲ نفر در شهر تردد می کنند، ادارات خصوصی و مراکز فروش اقلام ضروری باز هستند، افزایش مسافران اتوبوس دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت هر اتوبوس محدود و مشخص است و با رعایت فاصله گذاری، این ظرفیت را محدودتر کرده ایم، می گوید: طبیعی است اگر مظروف یک ظرف چند برابر گنجایش آن باشد، آن ظرف سرریز می‌کند و با اینکه پروتکل های بهداشتی در تمامی اتوبوس‌ها رعایت می شود؛ اما از شهروندان درخواست می شود در صورتی که اتوبوس شلوغ بود، منتظر اتوبوس بمانند و ضمن رعایت فاصله ایمن، هنگام استفاده از اتوبوس حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

تعداد مسافران مترو کم شده اما باز هم زیاداست

به گزارش ایسنا، وضعیت مترو بهتر از اتوبوس هم نیست بگونه‌ای که فرنوش نوبخت مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران می گوید: در روز اجرای طرح ترافیک بیش از ۲۶۰ هزار مسافر از مترو استفاده کردند؛ اما مشاهدات عینی نشان می‌دهد که تعداد مسافران در مترو با  لغو طرح ترافیک، کاهش یافته است، البته باز هم تعداد مسافران نسبت به هفته‌های اخیر که کرونا شیوع پیدا کرده بود، رشد چشمگیری داشت.

وی با بیان این که خوشبختانه مردم تا حدودی طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند، اما با این حال لازم است که مجددا آموزش‌های لازم به آنها داده شود، می افزاید: از شهروندان درخواست می‌شود که حتما در زمان استفاده از مترو از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند؛ چرا که این مسئله موجب عدم انتقال بیماری به سایر مسافران می‌شود.

کاهش تنها 9درصد مسافران حمل  ونقل عمومی

به گزارش ایسنا، آنطور که انتظار می رفت لغو طرح ترافیک، به داد حمل ونقل عمومی نرسید اما سرپرست معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران از کاهش 9درصدی مسافران ناوگان حمل ونقل عمومی در پی توقف طرح های ترافیکی خبر داد.

یوسف حجت  سرپرست حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت  استفاده از شبکه حمل ونقل عمومی در پی توقف اجرای طرح ترافیک گفت:  در سال جدید روز شنبه 23فروردین ماه، طرح های ترافیکی اجرا شد اما بعد از آن بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا، اجرای طرح های ترافیکی در تهران تااطلاع ثانوی متوقف شد.

سرپرست معاونت حمل ونقل شهرداری تهران گفت: طرح های ترافیکی روز شنبه اجرا شد اما بااینکه از نظر مالی،عوارضی برای شهروندان محاسبه نشد و این ترددها رایگان محسوب می شود اما 30 هزار مسافر به شبکه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو اضافه کرد.

وی افزود:  با توقف اجرای طرح های ترافیکی از روز یکشنبه(24فروردین ماه)، 9 درصد تعداد مسافران ناوگان حمل ونقل عمومی به خصوص مترو نسبت به روز شنبه که طرح اجرایی شد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، آنگونه که معاون شهردار تهران اعلام کرده با لغو طرح ترافیک تنها 9درصد از مسافران شبکه حمل ونقل عمومی به خصوص مترو کاهش یافته و شاید باید برای کاهش سهم حمل ونقل عمومی در شیوع این ویروس چاره ای دیگر اندیشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.