| کد خبر: 209494 |

شهرداری تهران: دولت امکان استفاده از بیمه بیکاری را برای رانندگان اتوبوس فراهم کند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: با شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاده شده، انتظار داریم دولت، امکان استفاده از بیمه بیکاری یا کمک‌های مشابه جایگزین را برای رانندگان بخش خصوصی فراهم کند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: با شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاده شده، انتظار داریم دولت، امکان استفاده از بیمه بیکاری یا کمک‌های مشابه جایگزین را برای رانندگان بخش خصوصی فراهم کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محمود ترفع با اعلام اینکه رانندگان فعال در ناوگان اتوبوسرانی در قالب بیمه رانندگان از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند، افزود: رانندگان از جمله اقشاری هستند که بیشترین آسیب را در این بحران دیده‌اند در صورتی که رانندگان بخش خصوصی در مراجعه به سامانه تامین اجتماعی برای ثبت درخواست بیمه بیکاری با این پیغام مواجه می‌شوند که به علت پرداخت ۲۷ درصد سهم بیمه و نداشتن کارفرما، امکان پرداخت بیمه بیکاری برای ایشان میسر نیست.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث گلایه‌مندی و نارضایتی رانندگانی شده که در شرایط موجود به دلیل محدودیت فعالیت‌شان، دچار مشکلات مالی شده‌اند، اظهار کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی و نظر به مساعدت دولت  در حمایت از مشاغل آسیب‌دیده، انتظار می‌رود همکاری و همراهی بیشتری با رانندگان ناوگان اتوبوسرانی به عمل آید.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه در حد امکانات و توان موجود از رانندگان شرکت واحد حمایت می‌کنیم، گفت: واقعیت این است که رانندگان ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اعم از رانندگان بخش عمومی و بخش خصوصی در دو ماه گذشته، ایثارگرانه و فداکارانه در صف اول خدمت مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان بوده و هستند.

وی با اشاره به مکاتبه اخیر شهردار تهران با معاون اول رئیس جمهور مبنی بر درخواست پرداخت بیمه بیکاری به رانندگان فعال در بخش خصوصی حوزه حمل و نقل عمومی در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: شهردار تهران در این نامه با استناد به تاکید ریاست جمهور مبنی بر لزوم حمایت از اقشار آسیب‌پذیر ناشی از شیوع ویروس کرونا، خواستار پرداخت بیمه بیکاری به مشمولین تعریف شده در مصوبات دولت شدند.

بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  تاکنون ۷۴هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۶۸۳ نفر رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.