| کد خبر: 209393 |

۳۴ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی سمنان معاینه فنی شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان از اعمال معاینه فنی و بازرسی بر روی ۳۴ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه عمومی استان خبر داد و گفت: ۳۸درصد این خودروها دارای نقص فنی بودند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان از اعمال معاینه فنی و بازرسی بر روی ۳۴ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه عمومی استان خبر داد و گفت: ۳۸درصد این خودروها دارای نقص فنی بودند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، احسان منصور کیایی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره کل حمل و نقل و راهداری سمنان با بیان اینکه ۳۴ هزار دستگاه ناوگان سنگین جاده‌ای به مراکز معاینه فنی استان طی سال ۹۸ مراجعه کردند، بیان کرد: ۳۸ درصد این خودروها دارای نقص فنی بودند در نتیجه در معاینه‌های فنی مردود شدند.

وی افزود: یکی از علل مهم و حائز اهمیت حوادث جاده‌ای وجود نقص فنی در ناوگان برون شهری است لذا آزمایش‌های مربوط به مسائل فنی حمل و نقل عمومی در استان سمنان با دقت و بدون مماشات انجام می‌شود.

نظارت بر مراکز معاینه فنی

مدیرکل حمل و نقل و راهداری سمنان گفت: ارتقای ایمنی جاده‌ها در کنار حفظ محیط زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در بخش حمل و نقل عمومی از اهداف مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در بازبینی خودروها است.

منصور کیایی با بیان اینکه در استان سمنان چهار مرکز معاینه فنی سنگین وجود دارد، بیان کرد: تمام عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی در این مراکز به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی افزود: تعداد مراجعان به مراکز معاینه فنی سنگین در سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان طی سال ۹۸ افزایش ۲۶ درصدی داشته است همچنین باید گفت اداره کل حمل و نقل و راهداری استان بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به صورت مستمر توسط کارشناسان نظارت می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.