| کد خبر: 209385 |

بوق کشتی‌های بندر آستارا به یاد شهدای سلامت طنین‌انداز شد

بوق امید کشتی‌ها در بندر مرزی آستارا به پاس ارج نهادن به زحمات کادر درمانی در راه مقابله با بیماری کرونا و یادبود شهدای مدافع سلامت، به صدا در آمد.

تین نیوز

بوق امید کشتی‌ها در بندر مرزی آستارا به پاس ارج نهادن به زحمات کادر درمانی در راه مقابله با بیماری کرونا و یادبود شهدای مدافع سلامت، به صدا در آمد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا روز سه شنبه در حین طنین بوق کشتی ها در این بندرگاه گفت: هم زمان با بنادر سراسر کشور بوق شناورها و کشتی ها در این مرز دریایی نیز به صدا در آمد و جمعی از کارکنان نیروی دریایی ارتش هم، به شهدای مدافع سلامت ادای احترام کردند.

کیانوش امیری اظهار کرد: متأسفانه در جریان مبارزه با بیماری کرونا، عده ای از خانواده بزرگ بهداشت و درمان کشور به جمع شهدای خدمت پیوستند و خدمات ماندگار آنها نباید فراموش شود.

وی بیان کرد: در شرایط مبارزه عمومی علیه بیماری کرونا، تجارت دریایی در بندر آستارا در جریان است و تلاش های زحمت کشان این عرصه نیز نوعی جهاد اقتصادی محسوب می‌شود.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.