| کد خبر: 209375 |

پیشنهاد شناور شدن ساعات کاری برای حفظ فاصله اجتماعی

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای رعایت فاصله اجتماعی ۴۵۰ هزار نفر است و برای حفظ این فاصله پیشنهاد ما شناور شدن ساعات کاری است.

تین نیوز

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای رعایت فاصله اجتماعی ۴۵۰ هزار نفر است و برای حفظ این فاصله پیشنهاد ما شناور شدن ساعات کاری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی اعطا در نشست خبری مجازی خود که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به برگزاری جلسه هم اندیشی صبح امروز که به صورت غیررسمی و بدون مصوبه بود، گفت: جلسات علنی باید بر اساس آئین نامه‌ها در صحن شورا برگزار شود و حداقل شورا دو جلسه در ماه برگزار کند که ما به دلیل تراکم کاری و به جز روزهای سه شنبه، در روزهای یکشنبه نیز جلسه علنی برگزار کرده اما در وضعیت فعلی برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها، جلسات علنی روز یکشنبه را ادامه داده و در جلسات غیررسمی سه شنبه موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم که این موضوع با شعار اولیه شورا که شفافیت است، مغایرتی ندارد.

وی تأکید کرد: در جلسات مجازی مصوبه‌ای نخواهیم داشت و نامه و استفساریه ای به مراجع بالاتر برای برگزاری جلسات مجازی ارائه شده است اما در حال حاضر امکان برگزاری جلسات مجازی و غیرحضوری وجود ندارد و بر مبنای ضوابط و مقررات و آئین نامه‌ها جلساتی که دارای مصوبه است را در صحن برگزار می‌کنیم و موضوع تدوین آئین نامه جدید در وضعیت اضطراری را از مراجع خاص پیگیری خواهیم کرد.

اعطا با اشاره به شکل گیری کمیته نظارتی کرونا در شورای شهر تهران گفت: این کمیته بر مجموعه فعالیت‌های شهرداری در این حوزه نظارت می‌کند و در رابطه با مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس پیشنهاداتی را نیز مطرح می‌کند. این کمیته هشت نفره به ریاست کمیسیون محیط زیست تاکنون دو جلسه برگزار کرده است و صرفاً نقش نظارتی دارد.

امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی تا ۵۰۰ هزار مسافر

سخنگوی شورا در ادامه با اشاره به موضوع رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: پیشنهاد شورا تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی بود که مراجع تصمیم گیری آن را اجرایی نکردند. در حال حاضر تصاویری که از حضور مردم در مترو و اتوبوس منتشر شده نشان می‌دهد مسافران رعایت فاصله گذاری اجتماعی را می‌کنند اما تا سقف ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار مسافر این فاصله گذاری قابلیت اجرایی دارد و در صورت افزایش مسافر، امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.

وی با اشاره به آمار مسافران مترو در روز یکشنبه ۲۵ فروردین گفت: ۳۳۸ هزار نفر از مترو استفاده کرده اند که تا ۱۰۰ هزار نفر ظرفیت رعایت این فاصله گذاری وجود دارد.

اعطا با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ناوگان فعلی شهری جوابگوی تمامی مسافران مترو و اتوبوس نیست و به کمک‌های جدی دولت در این زمینه نیاز داریم. در حال حاضر صحبت از ورود ۵۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران تا اردیبهشت ماه است که ما گمان می‌کنیم این موضوع خوش بینانه مطرح شده است.

وی پیشنهاد کرد تعدادی مینی بوس تولید داخل توسط کارخانجات داخلی وجود دارد که پیشنهاد ما این است که این مینی بوس‌ها در برخی از مسیرها به کار گرفته شوند و به نظر می‌آید پیگیری ورود مینی بوس به ناوگان تحقق پذیرتر از اتوبوس خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص برخی از ایستگاه‌هایی که امکان رعایت فاصله اجتماعی نیست، گفت: در پیک زمانی و گلوگاه‌های مکانی ممکن است با وجود آنکه به ظرفیت ۴۵۰ هزار مسافر نرسیده باشیم، دچار ازدحام مسافر باشیم که این گلوگاه‌های مکانی، ایستگاه‌های تقاطعی است به طور مثال وقتی ۱۵۰۰ مسافر از خط کرج قرار است وارد خط دو با ظرفیت قطارهای با ۳۰۰ مسافر می‌شود این ازدحام قابل پیش بینی است که اعلام شده در هفته‌های آینده سرفاصله ۳ و نیم دقیقه‌ای در برخی از گلوگاه‌های مکانی به ۳ دقیقه کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما شناور شدن ساعات کاری ادارات است. به طور مثال شروع ساعت کار از ۷ تا ۹ صبح و پایان کار ۱۴ تا ۱۶ باشد تا امکان رعایت فاصله گذاری در زمان‌های پیک وجود داشته باشد.

اعطا در خصوص رزرو صندلی‌های اتوبوس نیز توضیح داد: آذرماه سال گذشته این موضوع مطرح شد که سوءتفاهماتی نیز ایجاد کرد. این اتوبوس‌ها مربوط به ناوگان فعلی حمل و نقل عمومی نیست و یک ایده استارت آپی است و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای حمل و نقل عمومی و یک نوع حمل و نقل تقاضامحور است و ارتباطی با ناوگان حمل و نقل عمومی ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.