| کد خبر: 209232 |

پیشرفت فیزیکی ادامه آزادراه حرم تا حرم قابل قبول نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: پیشرفت فیزیکی ادامه ساخت آزادراه حرم تا حرم در قطعه گرمسار- سمنان بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی پیمانکار چندان قابل قبول نیست.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: پیشرفت فیزیکی ادامه ساخت آزادراه حرم تا حرم در قطعه گرمسار- سمنان بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی پیمانکار چندان قابل قبول نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، منوچهر فخری روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات طرح آزادراه حرم تا حرم (قطعه گرمسار- سمنان) در سالن جلسات ساختمان شماره ۲ استانداری سمنان افزود: پیمانکار نسبت به اجرای تعهدات در ساخت آزادراه حرم تا حرم در قطعه گرمسار-سمنان به صورت مستمر در تلاش باشد و با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مربوط و پیمانکار، این طرح مهم و ملی در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: روند عملیات ساخت این آزادراه، مشکلاتی را برای شهرستان آرادان به وجود آورده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: اجرای طرح‌های عمرانی در قالب‌های مختلف برای رفع نقاط حادثه‌خیز و نواقص در کمترین زمان ممکن توسط پیمانکار اقدام شود.

فخری افزود: عملیات ساخت آزادراه حرم تا حرم ، طرحی ملی است و تمام دستگاه‌های اجرایی برای ساخت این طرح باید هماهنگ باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: سالانه افزون بر ۲۰ میلیون نفر از مسافران حرم رضوی از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند که تکمیل آزادراه حرم تا حرم در قطعه گرمسار- سمنان علاوه بر افزایش ترددها سبب رونق و آبادانی در بخش‌های مختلف در استان می‌شود.

فرماندار آرادان نیز در این نشست گفت: اجرای طرح‌ عمرانی آزادراه حرم‌ تا حرم در قطعه گرمسار- سمنان با کمترین بارش باران، سیلاب‌هایی در محدوده شهرستان آرادان را موجب می‌شود.

مجتبی بوربور افزود: پیمانکار متعهد شده است در هر مکانی از اجرای این طرح، نیاز به اجرای طرح‌های عمرانی برای رفع مشکلات پیش رو باشد و در کمترین زمان ممکن برای رفع آن ها اقدام کند.

وی بیان کرد: مسوولیت ایجاد مشکلات احتمالی در بخش‌های مختلف در اجرای طرح‌های عمرانی برعهده پیمانکار است.

بور بور ادامه داد: شهرداری و فرمانداری آرادان برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکلات احتمالی در زمان ساخت آزادراه حرم تا حرم قطعه گرمسار- سمنان پای کار هستند.

فرماندار آرادان یادآور شد: برای رفع مشکلاتی کنونی در محدوده این شهرستان که به واسطه ساخت آزادراه حرم تا حرم قطعه گرمسار-سمنان به وجود آمده، باید رویکردهای همه‌جانبه انجام شود و اقدام‌های انجام شده در زمان حاضر به صورت کوتاه مدت است.

با توجه به اینکه پیش از این شبکه ارتباطی مرکز و جنوب کشور به شمال شرق محروم از شبکه آزادراهی بود و مشهد مقدس به عنوان بزرگترین مرکز جذب زائر و گردشگر داخلی و خارجی در این مسیر قرار دارد، این مساله باعث شد تا امکان سنجی احداث آزادراهی در این بخش از کشور برای اتصال به شبکه های آزادراهی مورد بررسی قرار گرفته و طرح عظیم حرم تا حرم در فاز اجرا قرار گیرد.

این آزادراه واقع در کریدور بین المللی حمل نقل شرق به غرب و کریدور آسیایی است که موجب اتصال چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی و از آن مهمتر تکمیل شبکه آزادراهی کشور می‌شود.

این آزادراه علاوه بر اتصال مرزهای شرقی و غربی کشور، با ارتقاء ضریب ایمنی رانندگی، کاهش مصرف سوخت، آلاینده‌های زیست محیطی و زمان سفر را نیز به دنبال دارد.

این طرح در حد فاصل شهرهای مقدس قم و مشهد تعریف شده و در چهارقطعه اجرا می‌شود.

آزادراه قم - گرمسار توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به مدت ۲ سال با هزینه بیش از ۶۹۰ میلیارد تومان احداث شده و زیر بار ترافیک است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.