| کد خبر: 209129 |

مراجعه یک میلیون و ۶۶۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی

یک میلیون و ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۳۹۸ به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند که این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۷ حدود ۹ در صد کاهش داشته است.

تین نیوز

یک میلیون و ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۳۹۸ به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند که این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۷ حدود ۹ در صد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حسین مقدم مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، افزود: از تعداد کل مراجعان به مراکز معاینه فنی، یک میلیون و ۱۹۰ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده که ۲۲ درصد از آن در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، هشت درصد در آزمون هم راستایی چرخ‌ها، چهار درصد کمک فنر ،۱۰ درصد تست ترمز و ۱۶ درصد عیوب ظاهری مردود شده‌اند.

به گفته وی، ۳۹ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

مقدم، درباره آمار صدور معاینه فنی برتر در سال گذشته، توضیح داد: حدود ۵۰ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز شهر تهران متقاضی دریافت معاینه فنی برتر بوده که ۳۳ درصد موفق به اخذ معاینه فنی برتر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۵۸ هزار و ۴۷۱ دستگاه خودرو غیر مشمول معاینه فنی (زیر چهار سال)، معاینه فنی برتر دریافت کرده‌اند، گفت: همچنین این خودروها شامل استفاده از تخفیف ۲۵ درصدی تردد در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا شده‌اند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه شهر تهران دارای ۵۶ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک است، اضافه کرد: شهر تهران از ۱۷ مرکز معاینه فنی ثابت و هشت واحد سیار تک خطه و سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین برخوردار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.