| کد خبر: 209126 |

◄ امضای 4 سند همکاری حمل‌ونقل هوایی و دریایی ایران و قطر

صورتجلسه همکاری‌های مشترک جهت پشتیبانی ایران از جام جهانی فوتبال در قطر و سه سند همکاری در حوزه حمل‌ونقل هوایی و سند اجرایی سازی توافقنامه همکاری بندری‌و دریایی ایران و قطر، به امضای رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی ایران و جاسم بن سیف السلیطی؛ وزیر حمل‌ونقل قطر در جزیره کیش رسید.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی ایران در آیین امضای اسناد همکاری‌های مشترک و اجرایی سازی توافق‌نامه‌های دوحه، تاکید کرد: کشور قطر برای ایران، نه به عنوان همسایه، بلکه یک خویشاوند بسیار نزدیک محسوب می‌شود که در ادوار مختلف و بنابر موضوعات متعدد بین‌المللی، همواره در کنار ایران بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره انجام جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در دوحه و شجاعت دولت قطر برای به سرانجام رساندن این رویداد عظیم و بزرگ ورزشی، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران، پس از سفر ریاست‌ جمهوری به دوحه در اسفندماه سال گذشته، همواره اعلام کرده است که آمادگی دارد از همه امکانات و توانمندی‌های زیرساختی و روبنایی خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد مهم در اختیار دولت قطر بگذارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای ۱۴ سند همکاری بین تهران و دوحه در سفر سال گذشته رئیس‌جمهوری به قطر، تاکید کرد: با امضای اسناد همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور در جزیره کیش، فصل جدیدی از تبادلات بازرگانی و همکاری‌های مشترک حمل‌ونقلی بین دو کشور شروع خواهد شد.

قاسمی با اشاره به امضای صورتجلسه همکاری مشترک برای پشتیبانی تهران از جام جهانی دوحه، از تشکیل کمیته ویژه‌ به ریاست معاون اول رئیس جمهور، به منظور به‌کارگیری ظرفیت‌های گردشگری و دریایی ایران در این رویداد مهم جهانی خبر داد و گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا برای رفع مشکلات و تسهیل امور در برگزاری جام جهانی برای تماشاگران و هواداران تیم‌ها، همه ظرفیت‌های ممکن را در اختیار کشور دوست و برادر قطر قرار دهد.

بنابراین گزارش سند همکاری دریایی و بندری ایران و قطر با هدف توسعه مبادلات تجاری بین بنادر بازرگانی سه استان‌ساحلی ایران و بنادر قطر و همچنین بهره‌مندی از زیرساخت‌های گردشگری دریایی ایران در جزایر کیش و قشم، به امضای علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران و کاپیتان الخنجی، رئیس سازمان دریایی قطر، رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.