| کد خبر: 209091 |

اوج ابطال پرواز در نوروز گیلان

مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان این که یک هزار و ۹۲۲ پرواز داخلی و شش پرواز خارجی از اول فروردین تا بهمن سال ۹۸ از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام شد گفت: اوج ابطال پرواز در نوروز سال جدید صورت گرفته است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان این که یک هزار و ۹۲۲ پرواز داخلی و شش پرواز خارجی از اول فروردین تا بهمن سال ۹۸ از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام شد گفت: اوج ابطال پرواز در نوروز سال جدید صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا کریم آقایی اظهار داشت:  در بازه زمانی فروردین تا بهمن ماه سال گذشته ۱۸۵ هزار و ۵۶ مسافر داخلی و ۷۲۳ مسافر خارجی ورودی و ۱۸۸ هزار و ۴۰۲مسافر داخلی و ۵۵۴ مسافر خارجی خروجی در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده اند.

وی  ، با اعلام عملیاتی بودن فرودگاه سردار جنگل رشت در ایام نوروز از ابطال اکثر پروازها از سوی شرکت های هواپیمایی خبر داد.

وی در خصوص پروازهای نوروزی گفت: دو شرکت ایران ایرتور و کارون برای انجام پرواز به مقاصد مشهد و اهواز در نوروز اعلام آمادگی کرده بودند که از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فروردین امسال فقط  ۱۴ سورتی پرواز انجام شد.

مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان این که علت لغو پروازها،  تصمیم شرکت های هواپیمایی بوده است، خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت فعال و آماده پذیرش پروازهای شرکت های هواپیمایی بود و در راستای سلامت مسافران و کارکنان، ترمینال ها، ساختمان اداری و عملیاتی بصورت مستمر ضد عفونی می شد و هماهنگی لازم برای استقرار تیم بهداشتی بمنظور تب سنجی مسافران صورت می گرفت.

کریم آقایی اعلام کرد: اگرچه در راستای شکستن حلقه شیوع ویروس کرونا اغلب پروازها از سوی شرکت های هواپیمایی لغو می شود اما فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت همیشه یاری رسان در بحران ها و همچنان عملیاتی است.

در شرایط عادی، تعداد ۱۰۲ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، کیش، تبریز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و اهواز انجام می شود.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران  و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.