| کد خبر: 209080 |

پروژه راه‌سازی خلخال - منجیل فعال است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برغم محدودیت بوجود امده در اجرای طرح‌های راه‌سازی استان ناشی از شیوع بیماری کرونا ،پروژه احداث راه خلخال - منجیل با شتاب تمام فعال بوده و در حال پیشرفت است.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برغم محدودیت بوجود امده در اجرای طرح‌های راه‌سازی استان ناشی از شیوع بیماری کرونا ،پروژه احداث راه خلخال - منجیل با شتاب تمام فعال بوده و در حال پیشرفت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی یوسف‌زاده اظهارداشت: مسدود شدن این راه برای تردد خودروها در جهت قطع زنجیره کرونا موجب افزایش شتاب عملیات اجرایی این طرح بزرگ راه‌سازی در جنوب استان اردبیل شده است.

وی افزود: در سفر سال گذشته رییس‌جمهوری به این استان، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی پروژه در حال احداث راه اصلی خلخال ، کلور، درام به منجیل در نظر گرفته شده و با وجود اینکه هنوز هیچ یک از اعتبارات این سفر و مربوط به طرح‌های راه‌سازی ابلاغ نشده، عملیات اجرایی این پروژه با استفاده از اعتبارات ملی منظور شده سال قبل به همت پیمانکارر مجری طرح به قوت خود در حال اجرا می‌باشد.

او با بیان اینکه اعتبارات منظور شده برای اجرای طرح‌های راه‌سازی استان تا پایان تیرماه  امسال و سال مالی گذشته قابل جذب و هزینه است، گفت: جاده خلخال -کلور- درام به منجیل جاده‌ای مشترک بین ۲ استان اردبیل و زنجان است، در سال قبل اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیارد ریال برای احداث این جاده در نظر گرفته‌ و علاوه بر آن در سفر اخیر ریاست‌جمهوری نیز در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه روند اجرایی این راه در نظر گرفته شده است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تشریح‌کرد: طول این راه ۵۵ کیلومتر بوده که ۳۷.۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اردبیل و  ۱۷.۵ کیلومتر نیز در حوزه استحفاظی استان زنجان قرار دارد.

یوسف‌زاده افزود: در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به منطقه ۴.۵ کیلومتر از حوزه زنجان کاهش و به مجموع راه‌های در حال اجرای استان اردبیل در این مسیر اضافه شده و هم‌اکنون طول مسیر پروژه در استان ۴۲ کیلومتر افزایش یافته و در مقابل مسیر واقع در حوزه استان زنجان به ۱۳ کیلومتر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه در هر ۲ سمت استان‌های زنجان و اردبیل از سوی پیمانکاران مجری در حال اجرا است، اظهارداشت: احداث این پروژه اهمیت بالایی برای استان اردبیل داشته و به همین دلیل علی‌رغم وضعیت اقتصادی کشور تمام تلاش ما برای اجرای به موقع و سریع این پروژه است.

معاون اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت: هدف از اجرای این پروژه مهم عاری بودن این مسیر از هرگونه گردنه برف‌گیر، کاهش فاصله شهرستان خلخال نسبت به مرکز کشور و استان‌های شمالی، افزایش ظرفیت‌های شهرستان به لحاظ مسائل اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و اهداف گردشگری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.