| کد خبر: 209052 |

کرونا مهارت خلبانان را هدف قرار داده است

همه‌گیری ویروس کرونا در جهان باعث لغو پروازهای داخلی و بین المللی برای پیش‌گیری از شیوع آن شد، اکنون کارشناسان می‌گویند ادامه این روند می‌تواند بر توانمندی و مهارت خلبانان تاثیر گذاشته و حتی آن را کاهش دهد.

تین نیوز

همه‌گیری ویروس کرونا در جهان باعث لغو پروازهای داخلی و بین المللی برای پیش‌گیری از شیوع آن شد، اکنون کارشناسان می‌گویند ادامه این روند می‌تواند بر توانمندی و مهارت خلبانان تاثیر گذاشته و حتی آن را کاهش دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان روز شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: شیوع ویروس کرونا بسیاری از پروازهای جهان را زمین گیر کرده است، اما زمانی که این پروازها از سرگرفته شوند، خلبانان باید به فوریت آماده شوند.

این شبکه خبری ادامه داد: چنین روندی بدان معنی نیست که تنها خلبانان لباس‌های خاک گرفته خود را برس یزنند، بلکه باید به سرعت مهارت های ناوبری هوایی و قوانین مربوط به امنیت پروازی را مرور کرده و به روز شوند.

«برایان ستروتون» (Brian Strutton) از انجمن خلبانان خطوط هوایی انگلیس موسوم به «بالپا» (BALPA) در این باره گفت: خلبانان برای توانایی پرواز، نیازمند «آموزش های دوره‌ای» و «به‌روز شدن» هستند.

وی افزود: به روز شدن به این معنی است که خلبانان هر ۹۰ روز یک بار باید نسبت به دستورالعمل و مهارت های پروازی بخصوص  درمورد نشست و برخاست هواپیما در شرایط متفاوت و اینکه بتوانند پروازی موفق داشته باشند، دوره های ویژه آمادگی را ببینند.

بنابراین گزارش، آموزش ها و دوره‌ها شامل «گواهینامه کنترل مهارت خلبانی» است که هر خلبان هواپیمای مسافربری باید هر یک سال یکبار آن را تجدید کند، همچنین هر خلبانی که در استخدام یک خط هوایی است باید هر شش ماه یک بار «کنترل مهارت عملیات (پروازی) را ارائه دهد.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش داد: خلبانان برای انجام مهارت های دوره ای و دریافت این گواهینامه ها نیازمند استفاده از «سیمیلاتور» (شبیه ساز پرواز) هستند که بطور مثال اکثر دستگاه ها در لندن قرار دارند که هزینه دوره های آموزشی آن هرساعت ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار است اما به علت همه گیری کرونا هم اکنون مجموعه این تاسیسات تعطیل شده است، درنتیجه زمانی که وضعیت به حالت عادی بازگردد شرکت های هواپیمایی مسافربری با مشکلات جدی دراین زمینه مواجه خواهند بود.

این شبکه خبری افزود: اما اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرده است به علت وضعیت خاصی که ویروس کرونا باعث آن شده، تاریخ انقضای گواهینامه خلبانانی که بین ۳۱مارس تا ۳۰ ژوئن می باشد، تمدید خواهد شد.

همه گیری کرونا در آمریکا باعث شد تا  خطوط هوایی «آمریکن ایرلاینز - AAL » یکی از بزرگترین خطوط هوایی جهان، ناگزیر به حذف ۱۰ درصد از ظرفیت پروازهای بین‌المللی در تابستان و ۷.۵ درصد از پروازهای داخلی در ماه آوریل(فروردین- اردیبهشت) شد.

از دیگر خطوط بزرگ هوایی آمریکا، «دلتا ایرلاینز» نیز اعلام کرده بود بین ۲۰ تا ۲۵درصد از پروازهای بین‌المللی و ۱۰ تا ۱۵ درصد از پروازهای داخلی خود را زمین‌گیر کرده است.

درهمین حال و با ادامه زمین گیر شدن پروازها در آمریکا پنج شرکت هواپیمایی آمریکایی، «امریکن ایرلاینز»، «یونایتدر ایرلاینز»، «دلتا ایرلاینز»، «ساوث وست ایرلاینز» و خطوط هوایی «جت بلو» اعلام کرده‌اند که درخواست‌های خود را برای دریافت کمک‌های مالی به واشنگتن و دولت فدرال ارسال کردند، دولت فدرال برای این موضوع یک بسته کمک مالی ۳۲ میلیارد دلاری در نظر گرفته است، اما شرکت امریکن ایرلاینز برای پرداخت دستمزد کارکنان خود علاوه بر بودجه در نظر گرفته شده به دنبال دریافت کمک شش میلیارد دلاری دیگر از واشنگتن و گرفتن یک وام بانکی شش میلیارد دلاری دیگر است.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر  و جان باختگان مبتلا به این ویروس نیز بیش از ۱۰۲ نفر رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.