| کد خبر: 209038 |

کاهش ۷۱ درصدی تردد مسافران نوروزی از فرودگاه ارومیه

مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی از کاهش ۷۱ درصدی تردد مسافران نوروزی از فرودگاه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا خبرداد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی از کاهش ۷۱ درصدی تردد مسافران نوروزی از فرودگاه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی نائل قراملکی اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری ۷۴ پرواز در فرودگاه ارومیه انجام‌شده و طی این پروازها ۴۲۸۴ نفر جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی کاهش تعداد پروازها و کاهش ۷۱ درصدی مسافرین نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا است، خاطرنشان کرد: درحالی‌که از ۲۵ اسفند سال ۹۷ تا ۱۵ فروردین سال گذشته در مجموع ۱۶۲ مورد پرواز در فرودگاه‌های استان انجام‌شده و ۱۵هزار و ۱۴ نفر از حمل‌ونقل هوایی ارومیه برای رسیدن به شهرهای مقصد استفاده کردند.

مدیرکل فرودگاههای استان همچنین میزان کاهش پرواز فرودگاه ارومیه به نسبت مدت مشابه سال گذشته را ۴۶ درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت انجام تدابیر لازم برای قطع زنجیره انتقال این بیماری روزانه تنها یک تا ۳ پرواز انجام شده است.

نائل قراملکی همچنین یادآور شد: از ۲۳ فروردین‌ماه جاری با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با درنظرداشتن شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخی محدودیت‌ها نسبت به انجام پروازهای فرودگاهی برداشته می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان تصریح کرد: کاهش تعداد کانترهای فعال، تغییر چیدمان و افزایش فاصله صندلی‌های پایانه فرودگاهی، نصب بنر رعایت فاصله ۱.۵ متری در مکان‌های پر تجمع مسافرین و استقبال‌کنندگان تعطیلی اتاق‌های فرودگاهی ماننداتاق سیگار، از جمله مواردی است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در فرودگاه ارومیه انجام شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.