| کد خبر: 208993 |

◄ افزایش سهم مشارکت بانکی در پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد، سهم مشارکت بانک ملت در پروژه راه‌آهن استان به‌ میزان قابل توجهی افزایش یافت.

تین نیوز

جواد قناعت در ادامه پیگیری تامین اعتبارات پروژه ریلی خراسان جنوبی در تهران، روز سه‌شنبه با رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارشتین نیوز ، استاندار خراسان جنوبی درباره نتایج این نشست گفت: به دنبال بحث و رایزنی‌های مفصل درباره نحوه تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه در دست احداث راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی، بانک ملت با افزایش سهم خود در این پروژه موافقت کرد.

وی افزود: براساس تصمیمات این نشست، بانک ملت موافقت کرد سهم مشارکت خود در گروه بانکی از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

قناعت اظهار داشت: این مصوبه به تشکیل گروه بانکی و امکان اخذ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی منجر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری، نشست استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل بانک ملت با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرعامل گروه ریلی بیرجند - قاین - یونسی در بانک ملت برگزار شد.

خبر دیگر اینکه طی نشستی در وزارت راه و شهرسازی درخصوص نحوه مشارکت بانک‌ها در گروه بانکی پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی بحث و تبادل نظر شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی این نشست را که به ریاست مدیرکل سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های وزارت راه و شهرسازی و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرعامل گروه ریلی پروژه احداث راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی و نمایندگان بانک‌های رفاه کارگران، ملی، تجارت، خاورمیانه، ایران زمین، ملت و صندوق توسعه ملی برگزار شد، به‌صورت ویدئو کنفرانسی همراهی کرد.

مهمترین مصوبه نشست این بود که با توجه به اعلام موافقت اصولی پنج بانک، بانک ملی نیز موافقت اصولی خود را بسرعت به بانک رفاه اعلام کند تا گروه بانکی هرچه سریعتر تشکیل شده و امکان جذب منابع صندوق توسعه ملی میسر شود.

طول راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که از این مقدار ۴۲۱ کیلومتر در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد و حد فاصل بیرجند - یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار ۸۸ کیلومتر در استان خراسان رضوی قرار دارد و ۵۸ کیلومتر از آن در دست اجرا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.