| کد خبر: 208865 |

◄ مشکل شرکت‌های زیان‌ده با وام حل نمی‌شود

نمی‌شود شرکت‌ها به تولید ضرر ادامه بدهند و دولت از بیت المال هزینه ناکارآمدی و بهره‌وری نازل آنها را بپردازد زیرا با این روال، هیچ اصلاحی رخ نخواهد داد و مدیران این شرکت‌ها فقط مدیریت هزینه خواهند کرد.

تین نیوز

چندی پیش انجمن شرکت‌های هواپیمایی در فراخوانی از متخصصان  خواست تا راهکارهای مناسب برای فعالیت شرکت‌های هواپیمایی داخلی پس از اتمام بحران کرونا را به این انجمن ارایه کنند.

به گزارش تین نیوز، یک کارشناس حمل و نقل در مورد این درخواست انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: پسا کرونا دوره‌ای است پس از پایان همه گیری کرونا که وضعیت به دوره قبل از کرونا بر می‌گردد. یعنی میزان تقاضا برای حمل و نقل اعم از هوایی، دریایی و ریلی و جاده‌ای به عدد مشابه سال‌های قبل برمی‌گردد با این تفاوت که ضرر هنگفتی از دوره کرونا نیز روی دست شرکت‌های حمل و نقل باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: فراخوان دریافت نظرات کارشناسان درباره بحران پروازها

سعید قصابیان افزود: اما نکته این است که شرکت‌های حمل و نقل به‌ویژه در بخش مسافری قبل از کرونا هم زیان انباشته داشتند بر این اساس، زیان ده بودن شرکت‌های داخلی قبل از کرونا هم جریان داشته و با وجود کرونا عدد آن بیشتر شده است بنابراین علاج شرکت‌های حمل و نقل پیش و پس از کرونا، تفاوت چندانی با هم ندارد و در هر صورت باید دنبال بهره‌وری و کاهش هزینه و کاهش ریخت و پاش باشند.

وی تاکید کرد: نمی‌شود شرکت‌ها به تولید ضرر ادامه بدهند و دولت از بیت المال هزینه ناکارآمدی و بهره‌وری نازل آنها را بپردازد زیرا با این روال، هیچ اصلاحی رخ نخواهد داد و مدیران این شرکت‌ها فقط مدیریت هزینه خواهند کرد.

این کارشناس اظهار کرد: شرکت‌های ضرر ده هوایی هرچه پرواز کمتری داشته باشند ضرر کمتری بالا می‌آورند و اگرچه هزینه‌های ثابت سر جای خودشان می‌ماند اما هزینه‌هایی که تابع تعداد پرواز هستند مثلاً هزینه سوخت و هزینه‌ای که شرکت ها بابت خدمات فرودگاهی می‌پردازند و هزینه ناوگان کاهش پیدا می‌کند که این در مورد شرکت‌های ریلی هم مصداق دارد.

به گزارش تین نیوز، قصابیان افزود: وضعیت این گونه شرکت‌های ضرر ده با شرکت‌هایی که قبل از کرونا سود آور بودند و به‌دلیل کرونا در یک مقطع محدود درآمدشان کاهش پیدا می‌کند، متفاوت است زیرا آنها سود آوردی را بلد هستند و قبل از کرونا این مهارت را عملاً اثبات کرده‌اند و مشکلاتشان با وام حل می‌شود اما مشکل شرکتی که قبل از کرونا هم ضرر می‌داده با وام حل نمی‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرج ابراهیمی 0 0

    سلام ، پیشنهاد بنده اینه که با نظارت انجمن شرکتهای هواپیمایی محاسبات قیمت بلیط شفاف شود. سرمایه اولیه و قیمت هواپیما و سوخت و حقوق پرسنل و بیمه و پارکینگ و ناوبری ، فرودگاهی ، تعمیرونگهداری بعبارتی کلیه هزینه ها مشخص هستند ، هزینه صندلی ساعت شفاف باشد برای مسیرهای مختلف قیمت بلیط با درنظر گرفتن سود معقول و مصوب اعتماد مشتریان را جلب میکند و بازار پروازها مجدد رونق میگیرد