| کد خبر: 208839 |

نصب دستگاه ILS در سال جاری/ راه اندازی پرواز به باکو

مدیرکل فرودگاه‌های رشت از نصب دستگاه ILS طی سال جاری در این فرودگاه خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های رشت از نصب دستگاه ILS طی سال جاری در این فرودگاه خبر داد.

به گزارش تین ‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کریم آقایی مدیرکل فرودگاه‌های رشت  در خصوص اقدام‌های انجام شده طی سال گذشته در این فرودگاه توضیحاتی ارایه کرد و گفت: خرید ۱۰ هکتار زمین به منظور توسعه فرودگاه، بهره‌برداری از پروژه ۱۷هزار متر مترمربعی محوطه سازی و ایستگاه پمپاژ و ساخت مخزن ۵۰۰ مترمکعبی بتونی آب شرب فرودگاه از اقدام‌های مهمی است که سال گذشته انجام شد.

کریم آقایی ادامه داد: افتتاح و بهره برداری از پروژه سیستم روشنایی تقرب پرواز، توسعه پست‌های برق فرودگاه، بهسازی ساختمان‌های سپاه و پلیس فرودگاه را نیز می توان به این موارد اضافه کرد. همچنین آغاز زهکشی و استریپ سازی فرودگاه از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۸ به شمار می رود.

وی با اشاره به اولویت های سال جدید گفت: پیگیری جهت تکمیل پروژه زهکشی فرودگاه و محصور کردن اراضی که سال گذشته خریداری شد، از اولویت‌های سال جدید است. علاوه بر این پوشش نظارتی و روشنایی جاده حفاظتی فرودگاه نیز در حال انجام است و بنا داریم در هفته دولت این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: سال گذشته یک دستگاه کمک ناوبری ILS خریداری کردیم که امسال کار نصب و بهره برداری از آن را انجام خواهیم داد.

او با بیان این که فرودگاه رشت به لحاظ پروازی در رده دوازدهم فرودگاه‌های کشور قرار دارد، تصریح کرد: هفته‌ای ۱۰۲ پرواز به ۱۰ مسیر داخلی داریم و پروازهای بین المللی نیز اغلب پروازهای حج است. علاوه بر این پروازهای گردشگری نیز داریم که به شکل فصلی انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه‌های رشت با اشاره به مسیر پروازهای فرودگاه گفت: فرودگاه رشت به اکثر مسیرها از جمله بندرعباس، کیش، قشم، عسلویه، شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، تهران و مشهد به شکل برنامه‌ای سفر دارد. در مسیرهای بوشهر، کرمان و زاهدان نیز تقاضا برای سفر وجود دارد اما هنوز شرکت‌های هواپیمایی برای راه‌اندازی پرواز به این مسیرها به نتیجه نرسیده اند.

وی درباره پروازهای خارجی نیز توضیح داد: رایزنی‌های بسیاری انجام دادیم تا پرواز از استان گیلان به مقصد آذربایجان و شهر باکو داشته باشیم و تلاش می کنیم در سال ۹۹ این امر محقق شود.

او درباره اقدام‌های انجام شده در زمینه هوانوردی عمومی نیز گفت: در این زمینه با شرکت آموزش خلبانی معراج قراردادی امضا کرده ایم و قرار است طی سال جاری در اینجا مستقر شوند و کار آموزش خلبانی را در فرودگاه رشت شروع خواهند کرد.

وی با اشاره به سطوح پروازی فرودگاه رشت گفت: باند فرودگاه رشت ۳ هزار متر طول دارد و ۷ موقعیت پارک هواپیما داریم، همچنین ترمینال پروازهای داخلی حدود ۶ هزار متر مربع مساحت داشته و در هر ساعت به طور متوسط ظرفیت پذیرش ۲ پرواز ۱۵۰ نفری را دارد. وسعت ترمینال پروازهای خارجی نیز  به ۳ هزار متر مربع می رسد.

کریم آقایی افزود: هواپیماهای تا رده ایرباس A۳۰۰، می توانند در باند فرودگاه عملیات نشست و برخاست انجام دهند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.