| کد خبر: 208731 |

◄ بهره برداری ترمینال خارجی فرودگاه اهواز در سال جاری

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان از آغاز عملیات اجرایی توسعه اپرون و تاکسیوی موازی فرودگاه اهواز در سال جاری خبر داد.

تین نیوز
مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان از آغاز عملیات اجرایی توسعه اپرون و تاکسیوی موازی فرودگاه اهواز در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، سید مهدی رزاز با اعلام این خبر عنوان کرد: فرودگاه اهواز یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های جنوب غرب کشور است که نقش عمده‌ای در انجام پروازهای داخلی و خارجی دارد. این فرودگاه تا قبل از سال ۱۳۳۹ در منطقه باغات شاه اهواز مستقر بود و شرکت ملی نفت ایران مسوولیت اداره و نگهداری آن را به عهده داشت. محدوده جامع فرودگاه اهواز بالغ‌ بر حدود 280 هکتار و دارای یک باند پروازی به طول ۳۴۰۰ متر است و اکنون این فرودگاه یکی از کم عرض ترین و پرترافیک ترین فرودگاه های کشور است و روزانه به طور میانگین 35 پرواز داخلی و خارجی از آن انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در فرودگاه اهواز طی سال 98 گفت: در این راستا می توان به نوسازی تجهیزات هندلینگ توسط شرکت ها، راه اندازی دفتر صدور روادید امور خارجه، راه اندازی سیستم پیام کوتاه و تلفن 199، افزایش چرخ دستی بار مسافر، نوسازی ناوگان تاکسیرانی، ایجاد اتاق مادر و کودک و راه اندازی شعبه ارزی اشاره کرد.

وی همچنین در معرفی مهمترین برنامه های فرودگاه اهواز در سال 99 عنوان کرد: در این راستا می توان از بهره برداری ترمینال خارجی جدید، تملک اراضی در اختیار شرکت نفت و هوانیروز، تکمیل مطالعات طرح جامع و ایرساید، آغاز عملیات اجرایی توسعه اپرون و تاکسیوی موازی، بهسازی ترمینال داخلی، تکمیل پروژه محوطه سازی و مطالعات برج و تکنیکال بلاک نام برد.

رزاز گفت: از ابتدای سال 98 تا پایان بهمن ماه دو میلیون و 354 هزار و 59 مسافر در قالب 20 هزار و 200 پرواز در فرودگاه اهواز جابه جا شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.