| کد خبر: 208669 |

◄ جابه‌جایی ‌مسافران نوروزی در اصفهان ۵۳ درصد افزایش یافت

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: هفت میلیون نفر سال گذشته در این استان در قالب ۸۶۰ هزار فقره سفر با ناوگان مسافری عازم نقاط مختلف کشور شدند.

تین نیوز

محمدعلی صلواتی افزود: تعداد سفرها با استفاده از ناوگان مسافربری در استان اصفهان  در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ چهار درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: این استان سال گذشته رتبه پنجم مجموع جابه‌جایی مسافر را با سهم هفت درصد در کشور کسب کرد.

وی اضافه کرد: اصفهان رتبه چهارم جابه‌جایی مسافر درون استانی، رتبه دوم جابه‌جایی مسافر برون استانی و رتبه دوم تعداد مسافر وارد شده به استان را در سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داد.

جابه‌جایی ‌مسافران نوروزی در اصفهان ۵۳ درصد افزایش یافت

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین سال جاری ۲۳۵ هزار مسافر برون استانی با اتوبوس از مبداء اصفهان جابه‌جا شدند که  نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان ۵۳ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۴۱۵ هزار نفر مسافر با استفاده از ناوگان عمومی از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری جابه‌جا شدند که رشد حدود ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیدا کرده است.

صلواتی گفت: ۵۲ میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۰ توسط ناوگان حمل و نقل باری استان حمل شد که این میزان کالای حمل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش یافته است.

وی افزود: استان اصفهان در زمینه حمل کالا سهم ۱۰ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است و رتبه اول کشور در مجموع تناژ حمل شده را در اختیار دارد.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به‌دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.