| کد خبر: 208614 |

تولید بیش از ۸۶۳ هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان در سال

بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۸۶۳ هزار و ۲۶۳ دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در سال ۹۸ است.

تین نیوز

بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۸۶۳ هزار و ۲۶۳ دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در سال ۹۸ است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، برپایه آمارهای سامانه یاد شده، در این مدت ایران‌خودرو ۳۹۳ هزار و ۸۱۲ دستگاه خودرو تولید کرد که شامل ۲۷۸ هزار و ۸۴دستگاه در گروه پژو، ۵۲ هزار و ۷۷۴ دستگاه در گروه سمند، ۱۲۰ دستگاه سوزوکی، هشت هزار و ۷۵۷ دستگاه رانا، ۳۲ هزار و ۴۱۹ دستگاه دنا، هزار و ۹۳۶ دستگاه تندر (ال ۹۰)، هفت هزار و ۲۰۹ دستگاه هایما، دو هزار و ۳۳۱ دستگاه دانگ‌فنگ، چهار هزار و ۳۵۸ دستگاه گروه وانت و سایر محصولات و پنج هزار و ۸۲۴ دستگاه پژو ۲۰۰۸ است.

۳۵ هزار و ۹۵۳ دستگاه از این خودروها در اسفند ماه تولید شد.

تولیدات سایپا

سایپا در سال گذشته ۳۶۳ هزار و ۳۷۹ دستگاه خودرو تولید کرد.

این تولیدات مشتمل بر ۱۸۸ هزار و ۳۲۵ دستگاه پراید، ۱۶۰ هزار و ۹۹۴ دستگاه تیبا، سه هزار و ۶۷۰ دستگاه سراتو، ۶۴۸ دستگاه آریو، پنج هزار و ۶۲ دستگاه چانگان SC۳۵ و چهار هزار و ۶۸۰ دستگاه اس. ‌کی. ‌دی بوده است.

۲۳ هزار و ۶۹۶ دستگاه از تولیدات سایپا در اسفند ماه ۹۸ بوده است.

به گفته مسئولان سایپا، اس. ‌کی. ‌دی‌ها برای تولید خودرو در سایت‌های خارجی این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اس. کی. دی (SKD- Semi Knocked Dawn) یا همان قطعات نیمه کامل، شیوه ای است که در کارخانه های داخلی اجرا شده و در آن یک‌سری از قطعات به دلیل فناوری بالا، فرآیند تولید خاص و غیره به شکل آماده از کشور مبدا وارد و در شرکت‌های داخلی سرهم‌بندی می‌شود.

تولیدات پارس‌خودرو

پارسال، پارس خودرو ۱۰۶ هزار و ۷۲ دستگاه خودرو تولید کرد که مشتمل بر پنج هزار و ۱۰۹ دستگاه در گروه رنو، ۵۴۶ دستگاه در گروه برلیانس، ۹۱ هزار و ۲۷۱ دستگاه خانواده X۱۰۰ (پراید)، ۹ هزار و ۱۱۷ دستگاه از گروه Q۲۰۰ (کوئیک) و ۲۹ دستگاه از گروه S۲۰۰ (ساینا) بوده است.

از این تعداد، ۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه در اسفندماه تولید شد.

نکته قابل توجه تولید هزار و ۱۶۷ دستگاه خودرو از گروه رنو در اسفند ماه است.  ۳۴۸ دستگاه خودرو از این گروه در بهمن ماه و ۲۲۵ دستگاه از آن در دی ماه تولید شده بود، این در حالی است که هیچ محصولی از این گروه در شهریور، مهر، آبان و آذر ماه تولید نشده بود.

دی ماه ۹۸ گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که با ترخیص قطعات باقی‌مانده پیشین محصولات رنو از گمرک، امکان تولید حدود سه هزار دستگاه رنو ساندرو و پارس‌تندر در شرکت پارس‌خودرو فراهم شده است.

سامانه کدال همچنین به تولید نشدن خودروهای ریچ P۲۷‌ و ون دولوکس در شرکت پارس‌خودرو از ابتدای امسال اشاره دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.