| کد خبر: 208604 |

◄ ابلاغ دستورالعمل‌ها برای مقابله با کرونا در ترمینال‌های فرودگاهی

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ابلاغ دستورالعمل کنترل محیطی برای مقابله با کرونا ویروس در ترمینال‌های فرودگاهی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات این دستورالعمل، آبخوری‌ها، آبسردکن ها و اتاق ویژه سیگاری‌ها از ترمینال‌های فرودگاهی حذف می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ابلاغ دستورالعمل کنترل محیطی برای مقابله با کرونا ویروس در ترمینال‌های فرودگاهی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات این دستورالعمل، آبخوری‌ها، آبسردکن ها و اتاق ویژه سیگاری‌ها از ترمینال‌های فرودگاهی حذف می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ عباس وفایی دراین‌باره اظهار داشت: با توجه به تأکید رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت برای جلوگیری از گسترش این ویروس در محیط‌های فرودگاهی، دستورالعمل کنترل محیطی برای مقابله با کرونا ویروس در ترمینال‌های فرودگاهی تهیه و به تمامی مدیران کل و مدیران فرودگاهی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این دستورالعمل، درباره اقدامات ویژه در ترمینال‌های فرودگاهی گفت: بر اساس توصیه‌های بهداشتی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، آبخوری‌ها، آبسردکن ها و اتاق ویژه سیگاری‌ها باعث تسریع در شیوع ویروس کرونا می‌شوند. بنابراین، حذف آنها به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامتی مسافران هوایی و کارکنان فرودگاهی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین علائم هشداردهنده به‌منظور عدم استفاده از آب به‌عنوان آب شرب در روشویی‌های سرویس‌های بهداشتی و محوطه‌های فرودگاهی لحاظ می‌شود. دراین‌باره به فرودگاه‌ها ابلاغ شده است تا نسبت به تأمین و ارائه آب شرب به‌صورت بطری استاندارد با قیمت مصوب مندرج روی آن اقدام در قبال دریافت وجه در اختیار مراجعان قرار دهند.

به گفته وفائی، ضروری است تا زمان اعلام مجدد این اداره کل و پس از اخذ استعلام‌های لازم، از نصب مجدد آبخوری‌ها و آبسردکن ها باید خودداری شود.

لازم به توضیح است، دستورالعمل کنترل محیطی برای مقابله با کرونا ویروس در ترمینال‌های فرودگاهی دارای بخش‌های مختلفی نظیر اقدامات کنترلی بهداشت محیط، بهداشت فردی، نحوه شستشوی دست‌ها، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان، اقدامات لازم برای مواجهه با افراد مشکوک به بیماری، نکات مهم برای پیشگیری از کرونا ویروس، گندزداهای سطوح، احتیاط‌های لازم برای استفاده از سفیدکننده‌ها، پوشیدن و درآوردن تجهیزات حفاظت فردی و مراحل برداشتن تجهیزات حفاظت فردی است. متن این دستورالعمل در فایل پیوست آمده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.