| کد خبر: 208592 |

حفاظت از ذخایر ژنتیکی حیات‌وحش، اولویت‌ سازمان محیط‌زیست در سال ۹۹

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برنامه‌ریزی برای حفاظت از ذخایر ژنتیکی حیات‌وحش کشور از اولویت‌های دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در سال ۹۹ است

تین نیوز

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برنامه‌ریزی برای حفاظت از ذخایر ژنتیکی حیات‌وحش کشور از اولویت‌های دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در سال ۹۹ است.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مدادی از تشکیل کارگروه ملی در سطح مدیران کل دستگاه‌های مختلف و مرتبط برای مقابله، نظارت و مدیریت گونه‌های مهاجم خبر داد و افزود: گونه‌های مهاجم گیاهی و جانوری از تهدیدات بالقوه و بالفعل ذخایر ژنتیکی و زیستگاه‌های مختلف در کشور هستند که درصدد تشکیل کارگروه ملی برای مقابله با آن ها در ماه های انتهایی سال گذشته بودیم.

وی با اشاره به ۱۵ فروردین روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی گفت: دستور مقام معظم رهبری در ۱۵ فروردین سال ۸۶ در خصوص ذخایر ژنتیکی کشور، توجه نظام در سطوح بالا به این مهم را نشان می دهد و وظایف ما برای برنامه ریزی و اقدام جدی در این خصوص را صد چندان می کند.

مدادی با اشاره به تصویب قانون حفاظت و بهره برداری از ذخایر ژنتیکی کشور در سال ۹۷ افزود: در این قانون وظایف سنگین و مهمی در حوزه حفاظت از ذخایر ژنتیکی حیات وحش بر عهده سازمان متبوع گذاشته شده است که همکاری جدی واحدهای ستادی و استانی را برای انجام آن ها می طلبد.

وی گفت: خوشبختانه شاکله کلی ساختار حفاظت از ذخایر ژنتیکی در سازمان و دستورالعمل مربوطه در نیمه دوم سال گذشته تهیه و آماده شده است که وظیفه سیاستگذاری و برنامه ریزی برای عملیاتی کردن وظایف محوله را برعهده خواهد داشت.
مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: با تهیه و ابلاغ دستورالعمل نمونه برداری از حیات وحش در سال گذشته، گام موثری برای مدیریت خروج نمونه های زیستی و ژنتیکی حیات وحش برداشته شد، همچنین تهیه و نهایی شدن پیش نویس آیین نامه قانون حفاظت از ذخایر ژنتیکی با مسوولیت وزارت جهاد کشاورزی و همکاری سازمان و سایر دستگاه های متولی در سال گذشته اقدام قابل تقدیری بود که امید است با تصویب و ابلاغ آن در سالجاری روند اجرایی آن آغاز شود.
پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی در ۱۵ فروردین سال ۸۶،  این روز با عنوان روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی نامگذاری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.