| کد خبر: 208585 |

جزئیات زلزله های دیروز در مرکز و شمال غرب کشور

مقام مسئول وزارت راه جزئیات ۳ زلزله دیروز در اصفهان با بزرگی ۴.۳ ریشتر، ارکیش ترکیه با بزرگی ۴.۷ و زرآباد آذربایجان غربی با برزگی ۴.۲ ریشتر را تشریح کرد.

تین نیوز

مقام مسئول وزارت راه جزئیات ۳ زلزله دیروز در اصفهان با بزرگی ۴.۳ ریشتر، ارکیش ترکیه با بزرگی ۴.۷ و زرآباد آذربایجان غربی با برزگی ۴.۲ ریشتر را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، علی بیت اللهی اظهار کرد:‌ دیروز 15 فروردین زلزله ای با بزرگی 4.3  در 11 کیلومتری شهر فرخی استان اصفهان در ساعت 7:22 رخ داد. رومرکز زلزله در 11 کیلومتری شمال(اندکی به غرب) شهر فرخی و عمق کانونی آن 7 کیلومتری بود.

وی افزود: با توجه به بزرگی زلزله، ساکنان شهر فرخی با 2968 نفر جمعیت و روستاهای اطراف رومرکز مانند نصرآباد، ابراهیم آباد، جعفرآباد و ... با مجموع جمعیتی 2476 نفر زلزله را حس کردند که احتمال خرابی داده نمی شود. همچنین،  رومرکز زلزله در گستره مابین دو گسله دورونه در شمال غرب و بیابانک در جنوب غرب واقع شده است.

زلزله 4.7 ارکیش ترکیه

به گفته بیت اللهی، در شمال غرب ایران و در 40 کیلومتری غرب مرز ایران و ترکیه زلزله 4.7 ارکیش ترکیه، امروز 15 فروردین در ساعت 10:14 در عمق 9 کیلومتری رخ داد. رومرکز زلزله 4.7 ارکیش ترکیه در 40 کیلومتری غرب مرز ایران و مجاور ساحل غربی دریاچه وان، 57 کیلومتری سیه چشمه و 75 کیلومتری زرآباد استان آذربایجان غربی در 25 کیلومتری جنوب امتداد گسل چالدران جانمائی شد.

زلزله 4.2 زرآباد آذربایجان غربی

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات مسکن گفت: در ادامه این زلزله، زلزله 4.2 زرآباد آذربایجان غربی، در روز 15 فروردین در ساعت 14:12 رخ داد. در پی وقوع زلزله 4.7 ارکیش در غرب دریاچه وان ترکیه، 4 ساعت بعد زلزله ای در امتداد گسل چالدران و 10 کیلومتری جنوب آن واقع در 20 کیلومتری شمالغرب زرآباد و 58 کیلومتری شمال غرب شهر خوی به وقوع پیوست.  

بیت‌الهی افزود: شهر زرآباد آذربایجان غربی 1147 نفر جمعیت و 280 واحد مسکونی دارد که 184 واحد آن دارای اسکلت است، برآورد می شود این شهر شدت 4 را در این زلزله تجربه کرده باشد و احتمال خسارت داده نمی شود. چندین روستا نیز در اطراف رومرکز زلزله 4.2 واقع هستند که جمعیت کل آنها 18756 نفر بوده و در 3623 واحد مسکونی زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 3023 واحد فاقد اسکلت هستند که  درروستاهائی مانند خان بغلچی، بابانور، بغلچی علیا و سفلی، کلیسا و صدر قرار دارند. ادامه گسل چالدران از مجاورت شهر خوی می گذرد و ضرورت توجه به ادامه لرزه خیزی این گسله وجود دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.