| کد خبر: 208419 |

کرونا، پروازهای ایزی‌جت را زمین‌گیر کرد

خطوط هواپیمایی ایزی‌جت روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام پروازهای این شرکت به دلیل بحران ناشی از کرونا زمین‌گیر شده است.

تین نیوز

خطوط هواپیمایی ایزی‌جت روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام پروازهای این شرکت به دلیل بحران ناشی از کرونا زمین‌گیر شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، این شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت که سال گذشته ۹۶ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد در بیانیه خود آورده که ۳۴۴ فروند هواپیمای خود را به حالت تعلیق و خدمه پرواز را برای جلوگیری از خسارت مالی، به مرخصی اجباری فرستاده است.

این بیانیه می‌افزاید که هیچ چشم‌اندازی درباره از سرگیری فعالیت‌های این شرکت دیده نمی‌شود.

ایزی‌جت نخستین خطوط هواپیمایی انگلیس است که به دنبال کاهش مسافران هوایی بر اثر کرونا، پروازهای خود را به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت با انجام ۶۵۰ پرواز ۴۵ هزار شهروند انگلیسی را که در کشورهای مختلف گرفتار بودند بازگرداند.  

به دنبال کاهش مسافران هوایی، صنایع هواپیمایی در سراسر جهان با مشکلات اقتصادی جدی مواجه شده است.

شرکت هواپیمایی «فلای بی» که از قبل به دلیل ابهامات اقتصادی ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) و مشکلات مالی در مرز ورشکستگی قرار گرفته بود، ۱۵ اسفند گذشته به دنبال کاهش مسافران هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا اعلام ورشکستگی کرد.

همچنین شرکت‌های هواپیمایی لوگان ایر  و ویرجین آتلانتیک به دنبال بروز مشکلات مالی درصدد تقاضای وام از دولت هستند.

دیروز (یکشنبه ۱۰ فروردین) شماری از نمایندگان مجلس انگلیس هشدار دادند که شرکت‌های هواپیمایی در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند. آنها در نامه‌ای به وزیر دارایی انگلیس نوشتند که تعداد مسافران هوایی در فرودگاه‌های انگلیس تقریبا به صفر رسیده و شرکت های هواپیمایی با چالش قابل توجهی برای ادامه حیات مواجه هستند.

گرنت شپس وزیر حمل و نقل انگلیس هفته گذشته از آمادگی دولت برای خرید سهام شرکت‌های هواپیمایی خبر داد. او گفت تمام گزینه‌ها برای نجات شرکت های هواپیمایی روی میز قرار دارد.

نتیجه تحقیقات انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی که هفته گذشته منتشر شد نشان می دهد که صنایع هوایی انگلیس بیشتر از سایر کشورهای اروپایی در معرض ورشکستگی قرار دارد. در این گزارش پیش شده که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان خواهد دید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.