| کد خبر: 208407 |

◄ اجازه تردد کامیون‌های ایرانی در مرز بلغارستان؛ منوط به مجوز دولت ترکیه

به محض دریافت مجوز دولت ترکیه این گروه نیز از مرز رومانی به مرز ترکیه هدایت خواهند شد.

تین نیوز

در حالی که با وجود تلاش سفارت ایران در بلغارستان برای حل مشکل کامیون‌های گرفتار در مرز رومانی و بلغارستان، هنوز کشور بلغارستان اجازه ورود این کامیون‌ها به خاک خود را نداده است یکی از رانندگان گرفتار در مرز از ارسال مقداری آب و آذوقه برای رانندگان، توسط پلیس رومانی خبر داد.

به گزارش تین نیوز، چند روز پیش فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که طی آن رانندگان از ممنوعیت تردد کامیون‌های ایرانی به خاک بلغارستان خبر داده و عنوان کردند این کامیون‌ها در مرز کالافات رومانی گرفتار شده و رانندگان آنها نیز بدون مواد غذایی و امکانات مانده‌اند.

چند روز پس از ارسال این فیلم، پیامی از سوی رانندگان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن جمعی از رانندگان عنوان کردند سفارت ایران برای آنان مواد غذایی ارسال کرده است.

بیانیه سفارت ایران در بلغارستان

همچنین در تاریخ سوم فرودین ماه سفارت ایران در بلغارستان بیانیه‌ای در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی صادر کرد که خبر آن در تین نیوز نیز منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

پس از آن و در تاریخ چهارم فرودین سفارت ایران در بلغارستان بیانیه دیگری در سایت خود منتشر کرد که در آن عنوان شد: «پیرو بیانیه منتشر شده دیروز (سوم فرودین) این سفارت در خصوص اقدامات انجام شده برای حل مشکلات به وجود آمده برای کامیون‌های ایرانی در مرز رومانی با بلغارستان به اطلاع می‌رساند متعاقب اخذ مجوز عبور برای 2 گروه از کامیون‌های ایرانی شامل یک کاروان مرکب از ۱۶ دستگاه و یک کاروان مرکب از ۱۳ دستگاه، این سفارت در روز گذشته نیز طی یادداشتی درخواست مجوز عبور گروه سوم از کامیون‌های ایرانی مرکب از 17 دستگاه کامیون از مرز رومانی با بلغارستان به سمت مرز بلغارستان با ترکیه را ارائه نمود که نهایتاً در نتیجه رایزنی‌های فشرده به عمل آمده و علیرغم وجود محدودیت های عبور بسیار شدید،  موفق به اخذ مجوز طرف بلغاری برای عبور کاروان مذکور گردید. البته ضروری است دولت ترکیه نیز موافقت خود را برای عبور کاروان مذکور از مرز خود اعلام نماید تا این فرایند تکمیل گردد. همکاران ما در سفارت کشورمان در ترکیه در تلاشند همانند موارد قبلی این مجوز عبور را نیز در اسرع وقت دریافت نمایند. به محض دریافت مجوز دولت ترکیه این گروه نیز از مرز رومانی به مرز ترکیه هدایت خواهند شد».

مجوز عبور صادر نشد

اگرچه به گفته رانندگان گرفتار در مرز رومانی و بلغارستان، هنوز این مجوز عبور صادر نشده و رانندگان همچنان در این نقطه مرزی متوقف هستند اما یکی از رانندگان گرفتار در مرز عصر روز یکشنبه 10 فرودین  تصویری برای خبرنگار تین نیوز ارسال کرد و از ارسال مقداری آب و آذوقه توسط پلیس رومانی به رانندگان در مرز مانده خبر داد.(عکس زیر)

photo_2020-03-30_12-59-02

به گفته این راننده محموله برخی از کامیون‌های متوقف شده مواد دارویی و نیازمند شرایط نگهداری خاصی است.

این راننده اظهار امیدواری کرد با پیگیری مسئولان مرتبط، تکلیف رانندگانی که چندین روز با کمترین امکانات غذایی و بهداشتی در مرز گرفتار شده‌اند، هرچه زودتر مشخص شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.