| کد خبر: 208377 |

◄ جاذبه‌های گردشگری استانبول و مالزی

استانبول شهری سرزنده است و برای بسیاری از ایرانیان شهری پر از خاطره است. با عبور از کوچه پس کوچه های زیبای این شهر می توانید به مکان هایی برسید که بسیار تحسین برانگیز و فوق العاده اند، بناهایی به جا مانده از تاریخ پر فراز و نشیب این کشور، همواره محبوب بسیاری از گردشگران بوده است.

تین نیوز

2

تور استانبول

استانبول شهری سرزنده است و برای بسیاری از ایرانیان شهری پر از خاطره است. با عبور از کوچه پس کوچه های زیبای این شهر می توانید به مکان هایی برسید که بسیار تحسین برانگیز و فوق العاده اند، بناهایی به جا مانده از تاریخ پر فراز و نشیب این کشور، همواره محبوب بسیاری از گردشگران بوده است. 

استانبول بزرگترین شهر کشور ترکیه است . ویژگی خاص این شهر این است که در دو قاره قرار دارد . نرکیه کشوری کوهستانی و تقریباً پر باران است، بسیاری از گردشگران و طرفداران تور استانبول خاطرات به یاد ماندنی از باران های عاشقانه در پاییز و زمستان این شهر دارند . استانبول همیشه مملوء از گردشگران مختلف است، در این میان برخی ترجیح می دهنددر هوای بارانی استانبول قدم بزنند و شاهد استانبول عاشقانه باشند و در هوای پاکیزه ی این شهر نفس بکشند.

1

 

معروف ترین جاذبه های دیدنی استانبول

در هر فصلی که به استانبول سفر می کنید از دیدن این اماکن گردشگری غافل نشوید:

1. ایاصوفیه 

اگر به تصاویر کارت پستالی که از استانبول منتشر شده اند دقت کنید، در تمامی آن ها موزه ی ایاصوفیه با گنبدهای های زیبای خودش نقش مهمی را ایفا مب کنند. به جرات می توان گفت ایاصوفیه معروف ترین نقطه ی دیدنی استانبول است. این بنای بسیار زیبا و  پر شکوه شاهد بخش عظیمی از تاریخ پرفراز و نشیب ترکیه و فراز و فرود امپراتوری های مختلفی بوده است. ایاصوفیه توسط ژوستین یکم که امپراطور بیزانس بود، به عنوان کلیسایی برای مسیحیت ساخته شد. این کلیسا نهایتاً در سال ۱۴۵۳ به مسجدی برای مسلمانان تبدیل شد. درب های این بنای با شکوه سال هاست به عنوان موزه به روی گردشگران باز هستند. 

2. کاخ توپکاپی

قصر توپکاپی هم یکی از معروف ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در استانبول است و با چشم اندازی از دریای مرمره، شاخ طلایی استانبول و تنگه بسفر جذابیت چند برابری یافته است. این قصر باشکوه با معماری منحصر به فرد خود، روایتگر تاریخ و عظمت امپراتوری عثمانی است. کاخ(قصر) توپکاپی در قرن ۱۵ ساخته شد. کاخی بسیار وسیع که برای دیدن تمام بخش های کاخ حداقل نیازمند 3-4 ساعت زمان هستید.

3. بازار بزرگ

اگر به قصد خرید به استانبول سفر کرده اید، گردش در بازار بزرگ استانبول همان چیزی است که نباید از آن غافل بشوید. بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگ ترین بازار های سرپوشیده ی جهان می باشد، بنابراین؛ اگر خیلی اهل گردش و پیاده روی و یا خرید هم نیستید، فرصت دیدن این بازار سرپوشیده ی بزرگ را از خودتان دریغ نکنید. معماری این بازار بزرگ برای ما ایرانی ها خیلی نو و یا غریبه نیست بلکه شبیه بازار های سنتی و سرپوشیده ایست که در بسیاری از شهر های خودمان وجود دارند. در این بازار با حدود ۵۰۰۰ مغازه ، انواع محصولات از جواهرات و طلا  تا ادویه، عتیقه جات، فرش و لوازم حمام ترکی را می توانید پیدا کنید.

4. برج گالاتا

برج گالاتا به عنوان نمادی برای شهر استانبول به حساب می آید، با بالا رفتن از برج زیبای گالاتا می توانید، شهر استانبول و جزیره زیبای پاریم آدا را از گالاتا نظاره گر باشید. حوالی غروب زمان مناسبی برای رفتن به این برج می باشد. این برج حدود هفتصد سال پیش یعنی در سال ۱۳۸۴ میلادی ساخته شد.  این برج به نام مسیح در دوران بیزانس، امپراطوری رم شرقی شناخته می شد. در زمان ساخت برج مسیح و یا همان گالاتای امروزی با ارتفاع ۶۷ متر، بلندترین برج استانبول برای سال های درازی شناخته می شد. برج گالاتا با هدف نظارت بر حمل و نقل کشتی ها و شناسایی کشتی های دشمنان ساخته شد.

بلیط هواپیما استانبول

با توجه به محبوبیت استانبول و تعداد بالای مسافران ایرانی این تور، تهیه و خرید بلیط هواپیما استانبول نباید کار دشواری باشد، کافی است وارد یکی از سایت های فروش بلیط اینترنتی هواپیما بشوید، مبداء و مقصد سفرتان را انتخاب کنید و پس از مقایسه و مشاهده ی بلیط ها بلیط استانبول خودتان را خریداری کنید. البته هنوز هم امکان خرید حضوری بلیط هواپیما با مراجعه به دفاتر هواپیمایی وجود دارد.

تور مالزی

شاید جمله ی معروف "مالزی کشور تضادها است" درست ترین تعریفی باشد که می توان از مالزی ارائه کرد. در این کشور سنت، مدرنیته و طبیعت زیبا به خوبی با هم در آمیخته اند و مالزی را به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده اند. مناطق وسیعی از طبیعت بکر و  دست نخورده و سواحل و جزیره هایی با آب های شفاف و مناظر دیدنی است که به کمک میراث تاریخی بسیار غنی و  زندگی شهری پر مدرن و پر زرق و برق زینت و شکوه بی نظیری پیدا کرده است.

جاذبه های گردشگری مالزی

3

یکی از بهترین تفریگاه ها و استراحتگاه های تور مالزی در ساحلی پودری است. در این جزیره شما شاهد چشم انداز بی نظیری از اقیانوس خواهید بود که توسط نخلستان های زیبایی احاطه شده است. میهمانان جزیره ی پانگکور لُوت در ویلاهایی لوکس و زیبایی اقامت خواهند داشت و کارکنان این محل با وسواس و دقت خاصی خدمات بی نظیری به میهمانان ارائه می کنند.

1. تپه گنتینگ هایلَند

بلندی های گنتینگ یکی از بزرگترین و بهترین مجموعه های تفریحی دنیا هستند که در کوهستان تایتیوانگسا ساخته شده است. مجموعه ای سرزنده که مملوء از امکانات سرگرمی و تفریحی مانند پارک های تفریحی، هتل های بزرگ و بی نظیر است و کنسرت ها و شب زنده داری های پر جنب و جوشی نیز در این مکان بر گزار می شود و گردشگرانی را از اقصی نقاط جهان به سمت خود می کشاند. دسترسی به این محل از طریق تله کابین امکان پذیر است که یکی از خارق العاده ترین چشم انداز ها را به نمایش می گذارد. یکی از جاذبه های گردشگری تمام عیاری که در تور مالزی نباید فراموش کنید، احتمالاً ارتفاعات گنتینگ میباشد.

2. برج های دو قلوی پتروناس

این برج ها که از بلندترین آسمان خراش های جهان هستند، در شهر کوالالامپور ساخته شده اند. این دو برج در قسمت انتهایی توسط مرکز خرید سوریا به یکدیگر متصل شده اند. ارتفاع این برج ها با احتساب آنتنی که بالای آنها قرار دارد به 452 متر میرسد و هر برج 88 طبقه است. این برج ها امروزه بعنوان نماد کشور مالزی شناخته میشوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.