| کد خبر: 208366 |

کاهش ۹۰ درصدی جابه جایی مسافر در راه آهن طبس

مدیرکل راه آهن شرق گفت: هفته نخست فروردین امسال تعداد مسافران جابه جا شده در ایستگاه‌های بشرویه، عشق آباد و طبس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد کاهش یافت.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شرق گفت: هفته نخست فروردین امسال تعداد مسافران جابه جا شده در ایستگاه‌های بشرویه، عشق آباد و طبس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا شرقی افزود: در هفته نخست نوروز تنها ۲۹۰ نفر مسافر با قطار جابه جا شدند در حالیکه مدت مشابه سال قبل سه هزار و ۲۸۳ نفر مسافر جابه جا شده بود.

وی ادامه داد: همچنین تعداد مسافران جابه جا شده در مقایسه با اسفند پارسال ۴۴ درصد کاهش و میزان تردد قطارها نیز ۲۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این اداره کل در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: پرسنل بخش عملیات که در ارتباط با مسافران هستند به امکانات و تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده دست مجهز شدند.

وی اضافه کرد: همچنین جهت ارتقای آگاهی از موضوع تمامی پرسنل درگیر توسط کارشناسان بهداشت با برگزاری کلاس آموزش داده شدند.

شرقی تصریح کرد: بلافاصله برای تهیه ملزومات مصرفی شامل شوینده‌ها، محلول‌های ضدعفونی و گندزدا، ماسک، دستکش و سایر چه بصورت اضطراری و فوری و چه بصورت بازه‌های زمانی یک ماه تا سه ماه برنامه‌ریزی و تامین منابع مالی شد و اقلام مورد نیاز سریعا خریداری شده است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری و مقابله با شیوع کرونا مدیریت تهیه، توزیع و مصرف منابع استراتژیک مانند اقلام ذکر شده در دستور کار قرار گرفته و با تشکیل کمیته ویژه مورد رصد و پایش قرار گرفت.

مدیرکل راه آهن شرق یادآور شد: با هماهنگی سازمان‌های ذیربط شامل شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و سپاه جلسات مشترک برگزار و با تقسیم کار کنترل و پایش سلامت مسافران در ایستگاه راه آهن برنامه‌ریزی و مورد اقدام قرار گرفت.

وی گفت: همچنین با اکیپ‌های مستقر، تجهیزات مورد نیز برای همه قطارها و مسافران ورودی و خروجی در حال انجام است.

شرقی از استقرار ایستگاه «از من بپرس» در سالن مسافری خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان بهداشت به مدت یک هفته در این ایستگاه مستقر شده و سپس به صورت نمایشگاهی پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی افراد هستند.

وی تاکید کرد: تمامی قطارهای مسافری اختصاصی و حرکت از مبدا ایستگاه‌های اداره کل راه آهن شرق قبل از مسافرگیری به طور کامل مورد نظافت، شستشو و ضدعفونی قرار می‌گیرند.

مدیرکل راه آهن شرق  ادامه داد: همچنین دیزل‌های قطارهای باری در مبدا و ایستگاه‌ها با مبادله ماموران نیز ضدعفونی می‌شود.

وی بیان کرد: پیام‌های آگاهی بخش، اطلاع رسان و هشدار دهنده به صورت بروشور، تراکت، بنر، استند در اماکن مختلف نصب شده و نمایش فیلم در سالن انتظار در حال انجام است.

شرقی اضافه کرد: همچنین تمامی اماکن اداری، تعمیراتی و عملیاتی روزانه ضدعفونی شده و اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی تحویل پرسنل شده است.

راه آهن شرق دارای بزرگترین شبکه ریلی کشور است که در استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد است و اکنون رتبه سوم بارگیری را در کشور دارد.

آمار مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی با افزایش ۱۵ مورد مثبت جدید، روز شنبه نهم فروردین به ۲۶۶ نفر و فوت شدگان بر اثر این بیماری به ۲۴ نفر رسید.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی تاکنون ۷۹۸ مورد آزمایش انجام شده است که ۵۳۲ مورد منفی و ۲۶۶ مورد مثبت کرونا در کل استان گزارش شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در استان ۴۱ نفر بستری هستند و ۲۰۱ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.