| کد خبر: 208361 |

تردد در جاده‌های خراسان شمالی ۷۱ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، سبب خلوت شدن جاده‌های استان شد به طوری که ترددها در روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۱ درصد کاهش یافت.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، سبب خلوت شدن جاده‌های استان شد به طوری که ترددها در روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جعفر شهامت اظهار داشت: در روز گذشته، ورود هشت هزار و ۹۴۵ دستگاه وسیله نقلیه به استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۲ درصد کاهش دارد.

وی افزود: در روز گذشته، ۹ هزار و ۴۴۵ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد کاهش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جادهای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع، دیروز، تردد ۱۸ هزار و ۳۹۰ دستگاه وسیله در استان ثبت شده است که این رقم در مجموع نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۱ درصد کاهش دارد.

وی درباره کاهش میزان ترددها در نوروز امسال گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند پارسال تا ۹ فروردین ماه جاری، ورود ۱۶۳ هزار و ۶۳۴  دستگاه به استان ثبت شده که این میزان تردد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۱درصد کاهش دارد.

شهامت افزود: در این مدت، خروج ۱۵۲ هزار و ۴۴۷ دتسگاه خودرو از استان گزارش شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد کاهش دارد.

وی اظهار داشت: در این مدت ورود ۱۱۴دستگاه اتوبوس به استان ثبت شده است که این رقم هم نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خروج ناوگان اتوبوسی از استان هم در این مدت با کاهش ۵۸ درصدی، به ۱۱۲ دستگاه اتوبوس رسیده است.

طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری در سطح کشور، مصوب ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، شمار مبتلایان کرونا در این استان تا ظهر شنبه، نهم فروردین، به ۲۹۳ نفر و تعداد فوتی‌ها نیز به ۳۰ نفر رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.