| کد خبر: 208353 |

◄ دلیل ارسال پیامک به خودروهایی که داخل شهرها تردد دارند، چیست؟

برای قطع زنجیره بیماری، عدم تردد غیرضروری در داخل شهرها نیز مورد انتظار بوده هرچند در این مورد ممنوعیتی دیده نشده است.

تین نیوز

پیامک‌هایی که به رانندگان خودروهای شخصی در مورد مشاهده خودروهای آنها در نقاطی از داخل شهر تهران و توصیه به بازگشت آنان به خانه ارسال شده، به معنی جریمه این خودروها نیست.

به گزارش تین نیوز، با ابلاغ رئیس جمهور اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرهای مختلف از جمله تهران، از روز ششم فروردین آغاز شد تا با اجرای آن و با قطع زنجیره انتقال بیماری کووید 19 (کرونا)، میزان ابتلا به این بیماری روند کاهشی را طی کند.

اگرچه در این طرح فقط تردد بین‌شهری محدود شده و رانندگان خودروهایی که قصد رفتن به شهرهای دیگر را دارند و تخلف کنند و وارد شهرهای دیگر شوند خودروهای آنها یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد اما با توجه به تعطیلی ادارات دولتی و همچنین محدودیتی که در فعالیت اصناف غیرضروری صورت گرفته به طور مسلم، برای قطع زنجیره بیماری، عدم تردد غیرضروری در داخل شهرها نیز مورد انتظار بوده هرچند در این مورد ممنوعیتی دیده نشده است.

بر این اساس تعدادی از شهروندان که با خودروهای شخصی خود به نقاط مختلف درون شهری تردد می‌کنند در تماس با تین نیوز، عنوان کردند پس از اجرای این طرح، پیامک‌هایی دریافت کرده‌اند که در آن به حضور خودروی آنها در مکان‌های مختلف سطح شهر اشاره و از آنان خواسته شده است به منازل خود بازگردند.

در حالی که محتوای پیامک‌های مذکور برای شهروندان این شائبه‌ را ایجاد کرده ب است که آیا به دلیل تردد در سطح شهر جریمه خواهند شد، پیگیری خبرنگار تین نیوز نشان داد، این پیامک جنبه توصیه‌ای داشته تا به شهروندان تعداد حضورشان در بیرون از خانه را در شرایطی که لازم است به غیر از شرایط ضروری در خانه بمانند، یادآوری کند و با توجه به این‌که فعلاً تردد داخل شهری مشمول ممنوعیت و جریمه نشده است، به معنی جریمه آنان نبوده و فقط جنبه توصیه‌ای و هشداری داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.