| کد خبر: 208343 |

◄ آیا این زن چینی نخستین بیمار مبتلا به کرونا بود؟

سایت انتخاب در مطلبی که دو روز پیش منتشر کرد مدعی شد که یک فروشنده چینی میگو اولین فرد در جهان بوده که به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده است.

تین نیوز

سایت انتخاب در مطلبی که دو روز پیش منتشر کرد مدعی شد که یک فروشنده چینی میگو اولین فرد در جهان بوده که به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده است.

به نوشته این وبسایت، این زن به نام وی فروشنده میگو‌های زنده در بازار هونان در ووهان بود. در ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ به دلایلی نامعلوم دمای بدن او بالا رفت و او به بیمارستان مراجعه کرد. این فروشنده اظهار داشت: معمولاً وقتی مریض می‌شد، پس از تزریق یک آمپول، فردای آن روز حالش خوب می‌شد، اما این بار، حتی تزریق دو امپول هم به وی کمکی نکرد...

به گزارش تین نیوز، با نگاهی به منابع اینترنتی مشخص می‌شود که متن خبری که وبسایت انتخاب منتشر کرده درست نیست.

1030

تصویر مطلب متعلق به خانم دکتر آی فِن Ai Fen است که در ابتدای شیوع کرونا ویروس جدید نسبت به سکوت و سرکوب مقامات کشور چین و نیز توبیخ دکترِ افشاگر یعنی دکتر لی ون‌لیانگ، انتقاداتی مطرح می‌کند.

خانمی به نام Wei Guixian که در بازار ووهان میگوهای زنده می فروخت؛ اولین فردی بود که آزمایش ابتلای وی به کرونا ویروس جدید مثبت اعلام شد ولی هنگام اعزام وی به بیمارستانی بزرگ در شهر ووهان، ۲۷ نفر دیگر با علایم مشابه این خانم در بیمارستان بستری بودند که ۳ نفر از آنها هرگز با بازار ووهان ارتباطی نداشتند. این خانم خود مدعی است که اولین نفر مبتلا به این بیماری است ولی در حقیقت اولین نفری است که در ووهان آزمایشات تشخیصی بر روی وی انجام و نتیجه ی بررسی ابتلای وی به کرونا ویروس جدید مثبت اعلام شد.

اولین فرد مبتلا به بیماری کرونا یا Patient Zero هنوز بصورت یک راز است و شناسایی نشده است. مقامات چینی مدعی هستند که اولین فرد مبتلا احتمالا چینی نیست و این ویروس و بیماری تنها در چین شناسایی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.