| کد خبر: 208233 |

به مدت یک ماه صورت می‌گیرد:

◄ افزایش ظرفیت بارگیری کامیون‌ها در بنادر

معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از افزایش بارگیری ناوگان کامیون و تریلر حمل کالاهای اساسی برای تسریع در عمیات بارگیری از مبادی بنادر کشور خبر داد

تین نیوز

معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در نامه‌ای به پلیس راه ناجا از افزایش بارگیری ناوگان کامیون و تریلر حمل کالاهای اساسی برای تسریع در عمیات بارگیری از مبادی بنادر کشور خبر داد و خواستار ارایه دستورات لازم توسط فرمانده پلیس راه به عوامل تحت نظر این فرماندهی در این خصوص شد.

به گزارش تین نیوز، در این نامه آمده است: به دلیل شرایط خاص کشور و اهمیت حمل به موقع کالاهای اساسی از بنادر کشور در فرودین ماه 98 با ورود چندین کشتی تجمع محصولات افزایش خواهد یافت.

در ادامه این نامه تاکید شده است: به منظور افزایش سرعت بارگیری و کاهش معطلی رانندگان و صف‌های باسکول و همچنین کاهش تردد کامیون‌ها، میزان بارگیری کامیون‌ها از بنادر افزایش می‌یابد.

متن نامه به شرح زیر است:

photo_2020-03-22_11-58-35

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کورش فلاحی 1 0

    سلام
    این اقدام غیر کارشناسانه است وبیشتر از ان که به سود اقتصاد کشور باشد ناوگان حمل ونقل وزیر ساختهای موجود را تخریب میکند وهمچنین امار صوانح جاده ای را افزایش میدهد ‌.
    به جای این اقدام غیر اصولی میتوانستند نرخ کرایه حمل را به مقدار همان دو تن به کل کرایه اضافه کنند ویا با اهرمهای تشویقی رانندگان وکامیونداران را برای فعالیت بیشتر ترغیب کنند .
    کامیونی که ظرفیت مشخص دارد اضافه تناژ دو تنی به روی کلیه سیستم ان اثر سوء مشهود خواهد شد از خطرترکیدن لاستیکها گرفته تا عدم کنترل فرمان وافزایش سوخت و مستهلک شدن اجزاء انتقال نیرو در موتور ؛گیربکس ودیفرانسیل .
    ونکته اخر ؛ کامیون بلاخره باید مقدار بار خود را توزین بکند ایا اگر از دو تن ارفاق شده هم عدول کرد نباید برای تنظیم ان اقدام کند ؟
    ممکن است بیش از تن اضافه تناژ بارگیری شود .

  • محسن متقین 2 0

    با توجه به موضوع ابلاغ اینکه حمل کالای اساسی را میشود تا دو تن هم اضافه بار غیر مجاز تا آخر فروردین توسط کامیون ها حمل شود ......

    البته متوجه شرایط خاص هستیم ،



    وصد البته ظرفیت کامیون ها براساس محور های موجود در آنها ،هنگام بارگیری کاملا مد نظر قرار میگیرد و هرگز این اتفاق نمی‌افتد که کامیونی بتواند دوتن بارگندم از ظرفیت قابل بارگیری اش بیشتر بار بزند که مجبور شود آن را تخلیه کند .

    (آخر کالای اساسی که شمش آهن نیست) گندم و برنج وامثال اینها دارای چگالی خاصی است .قسمت بارگیری کامیون هم ثابت وغیر قابل تغییر است و هرگز اتفاق نمی‌افتد که کامیونی آنقدر جای خالی داشته باشد که بتواند دوتن گندم را بار بزند و بخواهد خالی کند .

    اما فقط یک موضوع میماند .لطفا لطفا درتصمیم گیری ها قائده رافدای استثنا نکنید .این را تصمیم انقلابی نمی‌گویند .به اینگونه تصمیم ها هم نمیشود افتخار کرد .



    گوشه چشم رضایی به من ت باز نشد

    این چنین عزت صاحب نظران می‌داری؟!

  • ناشناس 2 0


    والا مسئولین محترم یا از عمق بطن کار خبر ندارن یا اگر خبر دارن طوری رفتار میکنن مثل این که خبر ندارن.

    مثل این میمونه وقتی به پایان دولتها نزدیک میشیم بحث اضافه تناژ برای دولتها اهمیت پیدا میکنه.

    خوب میدونید چیه نمیتونن بیل و کلنگ دست بگیرن یا لودر سوار بشن زیر ساخت جاده ای کشور را خراب کنن، رو به اضافه تناژ کامیون میارن.
    توجه داشته باشید زمانی که حداکثر تاژ بارگیری 40 تن بود(5 محور) رانندگانی که توجه به اجرای قانون وزن نمیکردن تا وزن 45 تن بارگیری میکردن. در اواخر دولت دهم وزن به 44 تن افزایش یافت در حال حاضر رانندگانی که توجه به اجرای قانون وزن نمیکنن بارها مشاهده کردم تا 50 تن هم بارگیری میکنند(5محور)به خصوص در بین رانندگان کمپرسی این کار رواج دارد.
    در حال حاضر با 46 تن مجاز به طور قطع رانندگانی که توجهی به اجرای قوانین ندارند رکورد بالای 50 تن را خواهند زد.(5محور)


  • محسن متقین 0 0

    سلام

    معاونت محترم حمل ونقل حتما مستحضر هستند که اغلب کشورهای مقصد وبین راهی خطوط ترانزیت کالا وبالاخص کشور ترکمنستان دروازه ورودی آسیای میانه ،ونیز پاکستان ،عراق، ترکیه، ارمنستان همگی بدلیل بیماری کرونا مرزهای خود را بروی کامیون های ایرانی بسته اند .
    آیا اینهمه کامیون واین حجم از کامیون های همکارانمان که به دلیل مذکور دربخش داخل کشور زمینگیر شده آند کفاف حمل باردوتا کشتی کالای اساسی را از بنادر نمیکند؟


    این تصمیمات تک بعدی (اجازه حمل کالا دوتن بیش از ظرفیت مجاز تا پایان فروردین)از مدیریت سطح کلان کشور بدون درنظر گرفتن شرایط ونگاه ملی به موضوع آثار مخربی را دربر دارد که در آینده مشخص خواهد شد.