| کد خبر: 208207 |

◄ قابلیت سرعت سیر واگن‌ها و لکوموتیوهای کشور چقدر است؟

واگن‌های مسافری موجود در کشور به‌راحتی قابلیت سیر با حداکثر سرعت 140 را دارند و با اندکی اصلاح می‌توانند به 160 برسند. لکوموتیوهای موجود هم با حداکثر سرعت 160 مشکل ندارد، اما برای مسافر زمان سیر ملاک است نه حداکثر سرعت.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل ریلی معتقد است واگن‌های مسافری موجود در کشور به‌راحتی قابلیت سیر با حداکثر سرعت 140 را دارند.

به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان این مطلب را در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری و در پاسخ به دیدگاه کارشناسی مطرح کرد که گفته بود: هم اکنون قطارهایی با حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت به صورت عمومی در مسیر تهران مشهد می‌توانند حرکت کنند اما به دلیل نوع تعمیر و نگهداری، میانگین سرعت 70 کلیومتر است و در حالی‌که سیر این محور در اوایل انقلاب بین 6 تا 8  ساعت طول می‌کشید اما اکنون بین 10 تا 12 ساعت سیر آن طول می‌کشد.

قصابیان در پاسخ به این دیدگاه گفت: واگن‌های مسافری موجود در کشور به‌راحتی قابلیت سیر با حداکثر سرعت 140 را دارند و با اندکی اصلاح می‌توانند به 160 برسند. لکوموتیوهای موجود هم با حداکثر سرعت 160 مشکل ندارد، اما برای مسافر زمان سیر ملاک است نه حداکثر سرعت.

بیشتر بخوانید: بهره‌وری خط آهن تهران-مشهد اولویت بیشتری از برقی کردن مسیر دارد

وی تاکید کرد: اینکه سرعت میانگین در حال حاضر  70 کیلومتر است نمی‌تواند مربوط به تعمیر و نگهداری ناوگان باشد. باید علت آن را در سیر و حرکت جستجو کرد. اگر نتوانیم مشکلات سیر و حرکت را در سرعت‌های فعلی رفع کنیم وای به حال سرعت‌های بالاتر.

وی گفت: سیر 6 ساعته بین تهران و مشهد اندکی رویایی است و از نظر مسافر هم اولویت ندارد. اگر هدف گذاری 9 ساعته باشد واقع بینانه‌تر است و با امکانات فعلی قابل دسترس. در این حالت، سرعت بازرگانی قطار میشود 100 کیلومتر بر ساعت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.