| کد خبر: 208204 |

◄ نظر منفی کامیونداران نسبت به واردات ناوگان بی‌کیفیت

در حالی که در چند ماه اخیر خبرهایی از سوی برخی مسئولان در مورد نوسازی ناوگان فرسوده باری با واردات کامیون به کشور مطرح شده این‌که این ناوگان قرار است از کدام کشورها وارد شود ابهاماتی را برای رانندگان و کامیونداران ایجاده کرده به طوری‌که یک فعال صنفی معتقد است: واردات کامیون نیاز به تأمل بیشتری دارد.

تین نیوز

در حالی که در چند ماه اخیر خبرهایی از سوی برخی مسئولان در مورد نوسازی ناوگان فرسوده باری با واردات کامیون به کشور مطرح شده این‌که این ناوگان قرار است از کدام کشورها وارد شود ابهاماتی را برای رانندگان و کامیونداران ایجاده کرده به طوری‌که یک فعال صنفی معتقد است: واردات کامیون نیاز به تأمل بیشتری دارد.

به گزارش تین نیوز، رئیس انجمن رانندگان بخش کالای دیواندره در مورد واردات کامیون در شبکه‌های اجتماعی نوشت: با توجه به تجربه گذشته واردات کامیون‌های چینی و کامیون‌های شرایطی، این موضوع نیاز به تامل دارد.

فرزاد بابا ویسی افزود: تجربه نشان داده واردات این کامیون‌ها، حمل و نقل را از خود مالکی به‌سوی شرکت محوری هدایت نکرد، قیمت کامیون‌ها را پایین نیاورد و استهلاک و مصرف کامیون را به دلیل تردد یک سر خالی، کاهش نداد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با این‌کارحتی مصرف سوخت کم نشد تا یارانه ناشی از مصرف سوخت به اقتصاد برگردد، ناوگان فرسوده نیز به‌علت دور زدن قانون توسط شرکت‌های حمل و نقل تقویت نشد و آلودگی هوا و آمار کشته شدگان نیز کاهش نیافت.

بیشتر بخوانید:

این فعال صنفی گفت: واردات این کامیون‌ها به‌علت کاهش کرایه و افزایش استهلاک، حمل و نقل را به‌سوی قاچاق و از دست دادن جایگاه اجتماعی رانندگان، افزایش بی‌رویه مصرف سوخت یارانه‌ای و ایجاد تورم در قیمت کامیون هدایت کرد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش از این عبدالله خانعلی رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران نیز در بخش نظرهای کاربران تین‌نیوز، عنوان کرده بود: کامیون‌های چینی و هندی بی‌کیفیت هستند، از گذشته باید درس گرفت، آزموده را دوباره آزمودن خطاست.

وی افزوده بود: ناوگان چینی هم حمل و نقل ایران را نابود کرده و هم زندگی رانندگان گرفتاری که به‌واسطه ضعف مالی به‌ناچار اقدام به خرید ناوگان چینی کرده‌اند، ناوگان چینی فقط و فقط برای دست اندرکاران خرید از جمله ماموران خرید و وارد کنندگان سود کلانی داشته است.

 

داوود کریمی فعال حمل و نقل جاده‌ای  نیز در یادداشتی در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرده بود:  کامیونداران تجربه تلخ کامیون‌های چینی بی‌کیفیت را تکرار نخواهند کرد.

محمد مهدی حیدریان نیز گفته بود: در طی سال‌های 85  تا 95 شمسی بیشترین ورودی کشنده، کامیون و کامیونت به حمل و نقل جاده‌ای اتفاق افتاد و با ورود کامیون و کشنده‌های بی‌کیفیت چینی تمام نظام حمل و نقل کشور به‌هم ریخت.

وی افزوده بود: از نظر مصرف سوخت ۵۵ درصد کامیون‌های کشور مصرف سوخت و آلایندگی بالایی دارند که فقط ۱۵ درصد آنها مربوط به ناوگان فرسوده و مابقی مربوط به کامیون‌هایی است که در سال‌های 1385 تا 1395 وارد سیستم حمل و نقل جاده‌ای شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    این آقا که میگه واردات قابل تامل است فقط دلال هست که نمیخاد ماشین ارزون به دست راننده برسه، تو این طرح گفته شده ماشین از کشورهای اروپایی وژاپن وکره جنوبی وارد شود که کیفیت این کامیون ها به مراتب از تمامی کامیون های داخلی فعلی بهتر نیباشد

  • ناشناس 0 0

    با سلام تورو خدا معیشت رانندگانی که برای مردم درجاده کار کردند وبعداز چند سال کار هیچ پشتوانه‌ای ندارند رادر نظر بگیرید با این قیمتها کی ماماشین دار بشویم خدا داند آخه ما هم عضو همین مملکتیم کم تو این جاده کار نکردیم

  • محمد 0 0

    از مسئولین خواهش میکنیم که به فکر رانندهای که ارزوی ماشین دار شدن رو دارن باشن و بر واردات ماشین نظارت داشته باشن که دلالها
    و سودجویان قیمت ماشین ها رو بالا نبرن که قشر زحمتکش و به فراموش رفته، رانندگان دچاره ظلم واقع نشن و نتوانند صاحب ماشین
    و منبع درامدی برا خانوادهایشان بشن ، از مسئولین تقاضا دارم که
    زودتر و به اندازه کافی ماشین وارد کنن تا هم در قیمت های بالا وعجیب و غیر قابل باور ، موثر باشد و هم رانندگان بتواند صاحب ماشین
    شوند ، با تشکر از مسئولین