| کد خبر: 208186 |

رشد ۴ درصدی تردد باری طی سال گذشته از مرز بازرگان

مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از پایانه‌های مهم زمینی کشور است، گفت: طی سال گذشته، ۲۷۷ هزار و ۲۷۴ دستگاه کامیون از این مرز تردد کرد که نسبت به مشابه سال پیش از آن چهار درصد بیشتر بود.

تین نیوز

مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از پایانه‌های مهم زمینی کشور است، گفت: طی سال گذشته، ۲۷۷ هزار و ۲۷۴ دستگاه کامیون از این مرز تردد کرد که نسبت به مشابه سال پیش از آن چهار درصد بیشتر بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جابر اکبرزاده متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را طی سال گذشته ۷۹۲ دستگاه عنوان کرد و افزود: در این مدت ۱۱۹ هزار و ۷۹۹ دستگاه کامیون از کشور خارج شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی  ادامه داد: تعداد کامیون ورودی به کشور نیز از این پایانه طی سال گذشته ۱۵۷ هزار و ۴۷۵ دستگاه بود که رشدی ۶ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ داشت.

وی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.

مدیر پایانه مرزی بازرگان همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین‌آلات صنعتی، MDF، موز، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

تیرماه سال گذشته در نشست مشترک مدیران گمرک ایران و ترکیه، ۲ طرف در خصوص افزایش تردد کامیون‌ها تا ۵۰۰ دستگاه از سوی ایران و ۷۰۰ دستگاه از سوی ترکیه و ساماندهی مسافران خروجی به توافق رسیدند.

آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه‌های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.