| کد خبر: 208020 |

وزیر بهداشت: از همان روز اول خواستار قطع پروازهای چین شدم

داروهایی که کشور چین در روزهای ابتدایی اعلام کرده بود که تاثیر نسبی بر کنترل بیماری دارد را تهیه کردیم و از همان روزهای ابتدایی خواستار قطع پروازهای مستقیم از کشور چین شدم.

تین نیوز

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ‌ زمانی در مورد بیماری کرونا به دور از صداقت با مردم صحبت‌ نخواهم کرد، گفت: از همان روزهای ابتدایی خواستار قطع پروازهای مستقیم از کشور چین شدم.

به گزارش تین نیوز، دکتر سعید نمکی در پیامی ویدویی اظهار کرد: با مردم کشور هیچ وقت به دور از صداقت و با هیچ‌گونه مصلحت اندیشی حرف نخواهم زد و این اطمینان را می دهم که در ارتباط با بیماری کرونا به جز صداقت و یک رنگی هیچ راه دیگری را انتخاب نکنم.

وی ادامه داد: زمانی که در کشور چین اولین آلودگی به ویروس کرونا گزارش شد به عنوان یک معلم دانشگاه و به عنوان کسی که از ۳۰ سال گذشته سکان دار بهداشت کشور در رابطه با مبارزه با بیماری مالاریا، ریشه کنی فلج اطفال، مبارزه با سرخک و کنترل کزاز در کشور بودم، اقداماتی را برای کنترل بیماری در کشور تدارک دیدم.

نمکی با اشاره به این که از همان روزهای ابتدایی از همکاران خواستم با تمام قوت به این موضوع ورود کنند، تصریح کرد: برای من این موضوع روشن بود که ویروس به کشور می رسد و با مردم صحبت کردم و گفتم که صدای پای ویروس را از پشت دروازه‌های کشور می‌شنوم.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: بنابراین تمام همکارانم را دعوت کردم تا به تدوین یک برنامه کشوری در این زمینه بپردازیم و در مرحله اول تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی را با ویروس کرونا آشنا کردیم که برای ورود ویروس آمادگی کامل داشته باشند. در مرحله دوم به تمام همکاران خود راه‌های آگاهی مردم و آموزش همگانی را آموختیم.

وی در ادامه با اشاره به این که از همان روزهای ابتدایی همکارانم را دعوت کردم تا شیوه‌های آزمایشگاهی برای تشخیص زودرس بیماری در کشور داشته باشیم، اظهار کرد: متاسفانه کیت‌های آزمایشگاهی مدت‌ها بعد از این که بیماری در کشور بود از سازمان بهداشت جهانی و مناطق دیگر برای ما ارسال شد.

وزیر بهداشت افزود: همکاران من در مجموعه انستیتو پاستور و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران کارهای تشخیصی کیت‌ها را آماده کردند و از سوی دیگر موارد مشکوک از کشورهای دیگر را که طی روزهای ابتدایی به کشور آمده بودند تست کردند، همچنین بلافاصله خروج ماسک از کشور را ممنوع اعلام کردم و از مجموعه تجهیزات پزشکی کشور خواستم که از تولید کنندگان داخلی تا می‌توانند ماسک بخرند و انبار کنند.

نمکی با بیان این که داروهایی که کشور چین در روزهای ابتدایی اعلام کرده بود که تاثیر نسبی بر کنترل بیماری دارد را تهیه کردیم و از همان روزهای ابتدایی خواستار قطع پروازهای مستقیم از کشور چین شدم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.