| کد خبر: 207938 |

انتقاد سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از حذف امهال ۳ ماهه وام مسکن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: مستثنی شدن تسهیلات خرید مسکن از مصوبه جدید دولت مبنی بر تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات، نامطلوب و غیر عادلانه است.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: مستثنی شدن تسهیلات خرید مسکن از مصوبه جدید دولت مبنی بر تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات، نامطلوب و غیر عادلانه است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، صدیف بدری مستثنی شدن تسهیلات خرید مسکن از مصوبه جدید دولت مبنی بر تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات را نامطلوب و غیرعادلانه توصیف کرد و گفت: به طور حتم نمی‌توان عده‌ای از تسهیلات گیرندگان را از پرداخت اقساط وام معاف کرد، آن وقت وام گیرندگان مسکن را موظف به پرداخت اقساط تسهیلات کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درست است که در شرایط کنونی که شیوع بیماری کرونا به فعالان اقتصادی آسیب وارده کرده، باید از آنها حمایت کرد، اما باید به این مسئله نیز توجه داشت که بخش اعظمی از تسهیلات گیرندگان مسکن نیز جز اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند که برای تقویت قدرت مالی خود وام گرفته اند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی درآمد تمام فعالان اقتصادی و کارگران به دلیل شیوع کرونا کاهش محسوسی پیدا کرده، از این رو دولت ما نیز مانند دیگر کشورها باید با ارائه راه کارهایی از آنها حمایت کند، تا تمام اصناف و کسبه بتوانند این وضعیت بحرانی را با خیالی آرام تر طی کنند. هر چند که سیاست‌های اعمال شده تنها بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی را حل خواهد کرد.

بدری تأکید کرد: سیاست جدید بانک مرکزی برای مستثنی شدن تسهیلات خرید مسکن از مصوبه جدید دولت مبنی بر تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات، رویکرد نادرستی است که باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود، البته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که تسهیلات مسکن نیز مشمول این مصوبه است، اما هنوز این مسئله تأیید نشده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: پرداخت اقساط تسهیلات مسکن در شرایط کنونی که تمام کشور با بیماری کرونا درگیر هستند، تنها خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه را مورد تهدید قرار خواهد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.