| کد خبر: 207929 |

جابجایی مسافر در فرودگاه مهرآباد به یک سوم کاهش یافت

روز گذشته حدود ۱۶ هزار و ۲۹۰ مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد پرواز کردند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، بیش از سه برابر این تعداد مسافر با بیش از ۴۰۰ پرواز جابجا شدند.

تین نیوز

روز گذشته حدود ۱۶ هزار و ۲۹۰ مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد پرواز کردند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، بیش از سه برابر این تعداد مسافر با بیش از ۴۰۰ پرواز جابجا شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، در اسفند ۹۷، فرودگاه مهرآباد با ۱۰ هزار و ۲۶ فروند نشست و برخاست هواپیما بیشترین آمار را به خود اختصاص داد و با جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۲۳۸ هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور بود.

اما بر اساس اطلاعات ورودی و خروجی از وضعیت پروازها در فرودگاه قدیمی پایتخت، روز ۲۷ اسفند ماه تعداد نشت و برخاست هواپیما در این فرودگاه به رقم ۱۸۱ پرواز کاهش داشته است.

همچنین با این تعداد پرواز، ۱۶ هزار و ۲۹۰ مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد جابجا شده‌اند که هر ساله در این ایام روزانه سه برابر این تعداد مسافر جابجا می‌شد.

در شرایط عادی و قبل از منع سفر به دلیل شیوع ویروس «کرونا» روزانه بیش از ۳۵ هزار مسافر از فرودگاه مهرآباد جابجا می‌شد و در ایام پیک سفرها و روزهای پایانی سال این رقم افزایش داشت.

همچنین فرودگاه مهرآباد امروز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که جهت ارائه خدمت بهتر به مسافران و مراجعان فرودگاهی با توجه به شرایط موجود و تاکید بر حضور کمتر در مجامع عمومی، این فرودگاه تصمیم به انتقال پروازهای شرکت‌های هواپیمایی وارش، زاگرس و کیش ایر به ترمینال ۲ کرده است.

بر این اساس اکنون هیچ پروازی از ترمینال  یک انجام نمی‌گیرد و کلیه زیرساخت‌های انتقال مسافران این  سه شرکت هواپیمایی در ترمینال ۲ فراهم است.

شیوع ویروس کرونا وضعیت پروازهای در فرودگاه مهرآباد را به کاهش ۸۰ درصدی رسانده است.

اکنون غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی در ترمینال‌ها با دستگاه دوربین حرارتی و تب سنج‌های دستی توسط نماینده پایگاه قرنطینه بهداشت در حال انجام است.

تست و غربالگری تب سنجی به غیر از مسافران، از کلیه کارکنان مهرآباد در تمام قسمت‌ها و واحدها انجام می‌گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.