| کد خبر: 207893 |

دو سوم خسارت کرونا به صنعت گردشگری کشور وارد شده است

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: دو سوم خسارت ناشی از کرونا به صنایع، به بخش صنعت گردشگری وارد شده است.

تین نیوز

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: دو سوم خسارت ناشی از کرونا به صنایع، به بخش صنعت گردشگری وارد شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مجید فرقانی روز چهارشنبه با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا و شیوع آن در آستانه تعطیلات نوروزی به کشور ما رسید بیشترین خسارت ناشی از آن در حوزه سفر و گردشگری رقم خورد و این امر به بخش خصوصی سرمایه‌گذار در این حوزه بیشترین آسیب ممکن را وارد کرد.

وی اضافه کرد: لغو تمامی تورهای مسافرتی و گردشگری و رزرو واحدهای اقامتی، حذف سفرهای نوروزی و مسائل مربوط به آن در کشور و به خصوص در استانهایی مانند خراسان رضوی که در این حوزه فعالیت گسترده‌ای دارند خسارات سنگینی به بار آورده است.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت موجود برای ارزیابی خسارات وارد آمده به صنعت گردشگری و صنایع وابسته و نیز اعلام بسته حمایتی از این بخش، ستاد ملی مقابله با کرونا باید این موضوع را در اولویت دهد.

فرقانی تاکید کرد: تا زمانی که از این بحران عبور کنیم حمایت از صنعت گردشگری نیازمند عزم و تصمیم‌گیری ملی توسط ستاد ملی مقابله با کروناست .

وی ادامه داد: نیاز است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صدور بخشنامه یا اطلاعیه‌ای از مردم بخواهد که برای ابطال یا استرداد تور و سفرهای خود به دفاتر خدمات مسافرتی هجوم نیاورند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: ابطال و استرداد بلیت و تورهای گردشگری نیازمند کمکی فراتر از استان و اعطای تسهیلات اضطراری به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای پوشش هزینه‌های خود در انتهای سال و پاسخگویی به مردم برای برگرداندن وجوهشان است.

فرقانی افزود: ادامه وضعیت به همین منوال، چشم‌انداز فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را در سال آینده تاریک می‌کند.

هم اکنون ۳۳۰ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بیش از ۶۰ درصد آنها در مشهد دایر هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.