| کد خبر: 207882 |

۳۲۲ دستگاه ناوگان با ارزش 570 میلیارد تومان وارد شبکه ریلی شد

امروز و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، ۷ موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه امضا و ۳۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی وارد شبکه راه‌آهن شد.

تین نیوز

امروز و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، ۷ موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه امضا و ۳۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی وارد شبکه راه‌آهن شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر امروز و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل راه‌آهن چندین قرارداد و تفاهم‌نامه به امضا رسید، همچنین ۲ پروژه در حوزه ناوگان ریلی و فنی و زیربنایی راه آهن به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

انعقاد و تبادل ۶ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال و امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی جهت افزایش سهم ریل از بندر، قراردادها و تفاهم‌نامه‌های امروز بود که به امضا رسید.

در این مراسم همچنین از ۱۶۵۰ میلیارد ریال پروژه ریلی در حوزه فنی و زیربنایی بهره‌برداری شد و ۳۲۲ دستگاه انواع ناوگان جدید در قالب ویدئوکنفرانس وارد شبکه ریلی شد، ارزش این تعداد ناوگان که شامل انواع واگن و لکوموتیو و خودکشش است، ۵۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

*جزئیات تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه‌های امروز

بنابراین گزارش، موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه‌هایی که امروز به امضا رسید، در حوزه سرمایه‌گذاری برای توسعه خطوط ریلی و اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی کشور بود.

یک تفاهم‌نامه بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی و ۶ موافقت‌نامه با ۹ شرکت صنعتی و معدنی برای حمل مواد اولیه و محصولات معدنی و صنعتی به ارزش ۱۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال با حجم بار قابل جذب بیش از ۱۷ میلیون تن در سال، امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه خطوط ریلی در بنادر و به روز‌رسانی سند راهبردی نقشه راه افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابهجایی بار در بنادر، تفاهم نامه ای بود که امروز امضا شد.

پروژه سرمایه‌گذاری بین شرکت راه‌آهن و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در استان کرمان برای احداث ۹۲ کیلومتر خط ریلی فرعی برای حمل مواد اولیه و محصولات معدنی و صنعتی با ناوگان حمل و نقل ریلی با سرمایه‌گذاری ۵۴۷۸ میلیارد ریال امضا شد.

تأمین ۲۰۰ دستگاه واگن مخزن‌دار مخصوص حمل اسید و ۲۰۰ دستگاه ایزوتانک مخصوص حمل اسید با راه‌آهن و ساخت ۲۵ کیلومتر خط آهن برای حمل بار از خاتون آباد در استان کرمان و توسعه خطوط ایستگاهی و تجهیزات بارگیری و تخلیه در مس سرچشمه و بندرعباس با ارزش سرمایه‌گذاری ۵۲۵۰ میلیارد ریال، دو موافقت‌نامه‌ای بود که با صنایع ملی مس ایران امضا شد.

تأمین ۶۰۰ دستگاه واگن باری کانتینربر، ساخت ۳ کیلومتر خط آهن فرعی و ساخت خط فرعی پلیمر کرمانشاه به طول ۵ کیلومتر در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان و آذربایجان غربی به ارزش ۱۹۸۰ میلیارد ریال از موافقت‌نامه‌هایی بود که بین شرکت راه‌آهن و شرکت خصوصی به امضا رسید.

احداث ۱۸ کیلومتر خطوط ریلی فرعی در استان یزد برای حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع‌های فولادی به ارزش ۹۳۶ میلیارد ریال از دیگر موافقت‌نامه‌هایی بود که بین شرکت راه‌آهن و چند مجتمع فولادی به امضا رسید.

ساخت ۲ کیلومتر خط آهن فرعی در استان قزوین برای حمل مواد اولیه و محصولات تولید شمس آذر به ارزش سرمایه گذاری ۱۲۱ میلیارد ریال موافق‌نامه دیگری بود که بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی به امضا رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.