| کد خبر: 207852 |

تخلیه و بارگیری ۸۷ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر هرمزگان از جابه‌جایی ۸۷ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر هرمزگان از جابه‌جایی ۸۷ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اله مراد عفیفی‌پور  از عملکرد مجموعه ۷۱ بندر استان هرمزگان در دوره زمانی یازده ماهه سال ۹۸، خبر داد و گفت: از مجموع ۸۶ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۱۵۳ تن کالای تخلیه و بارگیری شده، ۵۷ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۷۲ تن مربوط به کالا‌های غیرنفتی و ۲۹ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۵۸۱ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیرنفتی از ۳۳ میلیون تن فراتر رفت

او حجم صادرات غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۳۳ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۱۵ تن اعلام کرد و افزود: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای اسفند، سه میلیون و ۳۶۵ هزار تن از این کالاها، با رشد مثبت ۲۰.۴ درصدی ترانشیپ و سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۹ تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از کابوتاژ (کران بری) ۷ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۱۴۴ تن با افزایش ۹.۵ درصدی و همچنین واردات ۸ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۶۰ تن کالای غیرنفتی با رشد صعودی ۴۲ درصدی در بنادر این استان خبر داد.

ترانزیت فرآورده نفتی ۱۰۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده‌های نفتی در بنادر این استان را ۱۱ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۳۶ تن با افزایش ۵.۷ درصد اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ۷۸ هزار و ۸۵۵ تن، با افزایش چشمگیر ۱۰۲ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ترانزیت ۱۸ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۹۱۹ تن، کابوتاژ شد.

تخلیه و بارگیری ۱.۵ میلیون TEU کانتینر

او بیان کرد: در دوره زمانی یازده ماهه امسال، یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۷۹۴ TEU کانتینر (هر تی. ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد.

تردد ۵۸ هزار فروند شناور به بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری ۵۸ هزار و ۶۰۹ فروند شناور در بنادر این استان خبر داد و گفت: از این رقم، ۴ هزار و ۴۴۴ فروند شامل کشتی‌های بالای هزار تن و ۵۴ هزار و ۱۶۵ فروند از شناور‌های پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

ترابری ۱۷ میلیون نفر سفر در بنادر هرمزگان

عفیفی پور هرمزگان را پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران توصیف کرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای اسفند امسال که یک دوره زمانی یازده ماهه را شامل می‌شود، ترابری ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۹۶ نفر سفر در بنادر و پایانه‌های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.