| کد خبر: 207813 |

1162 کیلومتر آزادراه در دست احداث/ افتتاح آزادراه اصفهان ـ شیراز در سال 1400

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 1162 کیلومتر آزادراه در دست ساخت داریم گفت: تا کنون برای این آزادراه‌ها 9500میلیارد تومان هزینه شده است اما ارزش روز آن 25 هزار میلیارد تومان است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 1162 کیلومتر آزادراه در دست ساخت داریم گفت: تا کنون برای این آزادراه‌ها 9500میلیارد تومان هزینه شده است اما ارزش روز آن 25 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، خیرالله خادمی امروز در مراسم افتتاح ادامه آزادراه همت تا کرج که با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در حال انجام است، اظهار داشت: در حال حاضر 1162 کیلومتر آزادراه در حال ساخت داریم و 2400 کیلومتر آزادراه نیز زیر بار عبور ترافیک است.

وی ادامه داد:‌ طبق تدوین وزیر راه و شهرسازی تا پایان دولت دوازدهم 582 کیلومتر از این آزادراه‌های در حال ساخت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: پیش از این دو آزادراه تبریز ـ ارومیه و منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال افتتاح شد و امروز هم آزادراه ادامه همت تا کرج افتتاح شد.

* افتتاح 4 آزادراه تا سال 1400

خادمی بیان کرد:‌در سال‌های 1399 و 1400، 4 آزادراه دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: برای ساخت آزادراه‌های در دست ساخت 9500 میلیارد تومان تا کنون هزینه شده است اما ارزش فعلی آن روی زمین 25 هزار میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی این آزادراه‌های در حال ساخت بین 70 تا 78 درصد است.

خادمی بیان کرد:‌ 4 آزادراهی که در حال ساخت داریم شامل کنارگذر جنوبی تهران به طول 120 کیلومتر است که پایان سال 99 افتتاح می‌شود همچنین کنارگذر شرقی اصفهان به طول 63 کیلومتر در بهار 99 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: آزادراه اصفهان ـ شیراز به عنوان بلندترین آزادراه کشور 225 کیلومتر طول دارد و در بهار سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: آزادراه اراک ـ خرم‌آباد به طول 67 کیلومتر نیز حدفاصل خرم‌آباد تا بروجرد است که تلاش می‌کنیم پس از تکمیل به سرعت افتتاح شود.

* 30 درصد ترافیک تهران-کرج به آزادراه جدید منتقل می‌شود

وی درباره آزادراه همت تا کرج اظهار داشت: این مسیر آزادراهی به طول 14.6 کیلومتر چهارمین محور ارتباطی بین پایتخت و شهر کرج است و با احداث این محور 30 درصد ترافیک فعلی بین تهران تا کرج جذب می‌شود.

خادمی با بیان اینکه ادامه آزادراه همت تا کرج در سه قطعه ساخته شد،‌گفت: 85 درصد این مسیر کاملا کوهستانی است اما همه عملیات مکانیکی بدون انفجار صورت گرفت.

وی گفت: شهرک‌های مسکونی، مناطق گردشگری و پادگان‌هایی در طول این مسیر وجود داشتند که با کمک استانداری البرز تملک شد.

وی گفت:‌همچنین برای روانسازی ترافیک پس از کرج شهرداری کرج از دره ورودی کرج (شمال این شهر) با احداث پلی به طول 550 متر روی دره در حال احداث مسیری به طول 17.5 کیلومتر است که این آزادراه همت تا کرج  را به آزادراه بعدی متصل می‌کند. این پروژه نیز 48 درصد پیشرفت دارد و اگر تکمیل شود بار ترافیکی در مسیرهایی که به سمت قزوین، تبریز و گیلان می‌رود جذب می‌کند که برای تکمیل آن 1200 میلیارد تومان لازم است و شهرداری کرج از دولت در این باره درخواست همکاری دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.