| کد خبر: 207792 |

◄ آغاز مراحل اجرایی پروژه نوسازی خط پنج مترو تهران توسط مپنا

پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی خط پنج مترو تهران با آغاز مرحله نصب دکل‌های شبکه برق بالاسری (OCS) در مهرشهر کرج وارد مرحله اجرا شد.

تین نیوز

پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی خط پنج مترو تهران با آغاز مرحله نصب دکل‌های شبکه برق بالاسری (OCS) در مهرشهر کرج وارد مرحله اجرا شد.

به گزارش تین‌نیوز، این پروژه در راستای قرارداد شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه و شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا آغاز شد. 

پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی خط پنج مترو تهران، شامل حفاری محل احداث تا عمق 3.5 متر، تثبیت جداره‌های گودال و تخلیه آب‌های زیرسطحی موجود در محل گودال و متعاقبا اجرای آرماتوربندی و بتن‌ریزی و نصب اولین گروه از دکل‌های احداث شبکه برق بالاسری OCS خطوط 14، 15 و 16 در پایانه مهرشهر است.

این پروژه در چند فاز شامل تعمیرات اساسی و نوسازی کل شبکه برق بالاسری (OCS) مترو خط پنج تهران به طول 50 کیلومتر، احداث شبکه بالاسری و برقی سازی خطوط 14 و 15 و16 در پایانه مهرشهر و تأمین قطعات یدکی اجرا می‌شود. 

"نوسازی خط پنج مترو تهران به عنوان قدیمی‌ترین خط مترو کشور شامل تأمین و نصب سیم‌های کنتاکت و مسنجر، یراق‌آلات و تجهیزات مربوطه، بومی‌سازی یراق‌آلات و بهینه‌سازی برخی قطعات، جمع‌آوری و مستندسازی دانش فنی (Technical Data Sheet) قطعات همراه با کنترل مراحل ساخت قطعه و قالب، افزایش ظرفیت دپو مهرشهر با احداث شبکه بالاسری برای سه خط با توجه به راه‌اندازی خط کرج به هشتگرد و کاهش سرفاصله زمانی قطارهای مترو" از جمله اهداف اصلی این پروژه است که نخستین تجربه شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا در بازسازی خط گرم (راه‌آهن فعال) محسوب می‌‍شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.